30/8/10

GP Βελγίου-Spa:Αποτελέσματα


Ο καιρός είχε δείξει από την Παρασκευή τις προθέσεις του στο Βέλγιο, αυτός ήταν ο πρωταγωνιστής του σημερινού αγώνα.
Βέβαια τη δόξα του ζήλεψε ο Φέτελ που τα έκανε όλα και κατάφερε τελικά να μείνει εκτός βαθμών σ’ έναν αγώνα όπου θα μπορούσε να έχει τερματίσει 2ος.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Από την εκκίνηση του γύρου σχηματισμού ο Γουέμπερ αντιμετώπισε πρόβλημα με τις ρυθμίσεις του συμπλέκτη προσπάθησε αλλάζοντας ρυθμίσεις να το αμβλύνει αλλά το χειροτέρεψε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Αυστραλός να χάσει πέντε θέσεις.
Κεφάλι πήρε ο Χάμιλτον ακολουθούμενος από τους Μπάτον, Κουμπίτσα Φέτελ.
Στο τέλος του πρώτου γύρου με τη βροχή να δυναμώνει ο Μπαρικέλο έχασε τα φρένα στο σικέιν και έπεσε πάνω στον Αλόνσο.
Ο Φέτελ μετά από αρκετή πίεση στον Κουμπίτσα κατάφερε να περάσει τον πεισματάρη Πολωνό και ενώ η βροχή εντείνονταν προσπαθούσε να μαζέψει τη διαφορά του από το Μπάτον.

Τον έφτασε αλλά στην προσπάθειά του να περάσει στα φρένα για το «Bus Stop» έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στο Βρετανό. Ο αγώνας τελείωσε εκεί για το Μπάτον, ο Φέτελ με σπασμένη αεροτομή κατάφερε να μπει στα πιτ και να συνεχίσει. Οι αγωνοδίκες όμως του επέβαλλαν ποινή διέλευσης γιατί έπεσε πάνω στο Μπάτον.

Ο Φέτελ βγαίνοντας βρέθηκε να μονομαχεί με το Λιούτσι ακούμπησαν και αυτό οδήγησε το Γερμανό σε κλατάρισμα και νέα επίσκεψη στα πιτ.
Προς το τέλος του αγώνα ξανάπιασε βροχή και όλοι έτρεξαν να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Ειδικά ο Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο στη στροφή 9 βρέθηκε στην αμμοπαγίδα και γλίτωσε από θαύμα την καταστροφική επαφή με τα προστατευτικά ελαστικά.
Ως εκ θαύματος ο Βρετανός που είχε διαφορά 12 δευτερολέπτων από τον Κουμπίτσα διατήρησε οριακά και το προβάδισμα. Οι τρεις πρωτοπόροι μπήκαν στον 39ο γύρο για ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Κουμπίτσα αφαιρέθηκε αλλάζοντας ρυθμίσεις στο τιμόνι μέσα στο pit lane με αποτέλεσμα να αργήσει να φρενάρει και να σταματήσει τελικά εκτός προβλεπόμενου σημείου.
Αυτό του κόστισε μια θέση, τη 2η, που άρπαξε ο Γουέμπερ εκμεταλλευόμενος το άψογο πιτ στοπ των μηχανικών της Red Bull. Ταυτόχρονα έξω στην πίστα ο Αλόνσο έχανε τον έλεγχο της F10 που καταστράφηκε μετά την επαφή με τα προστατευτικά κιγκλιδώματα.
Ο αλυτάρχης υποχρεώθηκε να εμπλέξει το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να απομακρυνθεί η Ferrari, οι διαφορές μηδενίστηκαν και ο αγώνας άρχισε απ’ την αρχή για τους τρεις τελευταίους γύρους.
Ευτυχώς χωρίς άλλο δράμα για το νικητή Λιούις Χάμιλτον που όπως αποκάλυψε αργότερα στη συνέντευξη Τύπου όσο περισσότερο εκλιπαρούσε για ήρεμο αγώνα τόσο έρχονταν η μια ανατροπή μετά την άλλη.
Με τους τρεις από τους πέντε διεκδικητές του πρωταθλήματος να μένουν εκτός βαθμών οι Χάμιλτον και Γουέμπερ πήραν σοβαρό προβάδισμα στη βαθμολογία ενώ απομένουν έξι αγώνες.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Φέτελ προς τιμήν του ζήτησε συγνώμη από το Μπάτον τονίζοντας ότι δεν ήταν στις προθέσεις του να καταστρέψει τον αγώνα του: " Ήμουν πιο γρήγορος προσπάθησα να περάσω αλλά πάνω στην αλλαγή πορείας μια αναπήδηση μ' έκανε να χάσω τον έλεγχο" κατέληξε ο Γερμανός.

Την ίδια στιγμή ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση τονίζοντας πως ίσως ήρθε η ώρα να ξεκαθαρίσει η στρατηγική της Red Bull ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί το Χάμιλτον που προφανώς απολαμβάνει διαφορετικό status στη McLaren σημείο κομβικό για τη μεταξύ τους μάχι στους εναπομείναντες αγώνες.

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1’29m04.268s
2. Webber Red Bull-Renault +1.571
3. Kubica Renault +3.493
4. Massa Ferrari +8.264
5. Sutil Force India-Mercedes +9.094
6. Rosberg Mercedes +12.359
7. Schumacher Mercedes +15.548
8. Kobayashi Sauber-Ferrari +16.678
9. Petrov Renault +23.851
10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +29.457
11. Liuzzi Force India-Mercedes +34.831
12. De la Rosa Sauber-Ferrari +36.019
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari +39.895
14. Hulkenberg Williams-Cosworth +1 γύρο
15. Vettel Red Bull-Renault +1 γύρο
16. Kovalainen Lotus-Cosworth +1 γύρο
17. Di Grassi Virgin-Cosworth +1 γύρο
18. Glock Virgin-Cosworth +1 γύρο
19. Trulli Lotus-Cosworth +1 γύρο
20. Yamamoto HRT-Cosworth +2 γύρους

Ταχύτερο γύρο: Hamilton, 1m49.069s

Εγκατέλειψαν:

Οδηγός Ομάδα Γύρος
Alonso Ferrari 38
Button McLaren-Mercedes 16
Senna HRT-Cosworth 6
Barrichello Williams-Cosworth 1


Βαθμολογία, 13ος γύρος:

Πιλότοι: Κατασκευαστές:
1. Hamilton 182 1. Red Bull-Renault 330
2. Webber 179 2. McLaren-Mercedes 329
3. Vettel 151 3. Ferrari 250
4. Button 147 4. Mercedes 146
5. Alonso 141 5. Renault 123
6. Massa 109 6. Force India-Mercedes 57
7. Kubica 104 7. Williams-Cosworth 40
8. Rosberg 102 8. Sauber-Ferrari 27
9. Sutil 45 9. Toro Rosso-Ferrari 11
10. Schumacher 44
11. Barrichello 30
12. Kobayashi 21
13. Petrov 19
14. Liuzzi 12
15. Hulkenberg 10
16. Buemi 7
17. De la Rosa 6
18. Alguersuari 4

Δεν υπάρχουν σχόλια: