31/7/15

Στον εισαγγελέα για δύο κακουργήματα ο στενός συνεργάτης του Σαμαρά, Σταύρος Παπασταύρου!

Επιτέλους, η δικαιοσυνη δείχνει να λειτουργεί και να σπάει τις αλυσίδες του μαύρου μετώπου των σαμαροβενιζέλων. Φαίνεται ότι η κύρια δέσμευση του πρωθυπουργού για την επαναλειτουργία της δικαιοσύνης μακριά από πιέσεις και άνομα συμφέροντα, γίνεται πραγματικότητα. Έτσι, παρά την χυδαία απόπειρα συγκάλυψης λίγο πριν της εκλογές που κάποιοι στον ΣΔΟΕ επιχείρησαν να ολοκληρώσουν δυο μήνες πριν, το σκάνδαλο Παπασταύρου ανοίγει διάπλατα και ουδείς μπορεί να αποτιμήσει το βάθος και το εύρος του.

Την έρευνα – παρά την απόπειρα συγκάλυψης από μέλος του ΣΔΟΕ – διέταξε ο οικονομικός εισαγγελέας, κ. Αθανασίου και την ανέλαβε ο έμπειρος εισαγγελικός λειτουργός, Ιωάννης Δραγάτσης. Ο οποίος είναι βέβαιον, ότι εφ' όσον δεν υπάρχουν από πάνω του Μπίρμποι, ασημάκηδες και μπάμπηδες, θα φτάσει την υπόθεση μέχρι τέλους.

Ο κ. Παπασταύρου απολογείται αυτή την στιγμή ως ύποπτος για την διάπραξη δύο κακουργημάτων. Της φοροδιαφυγής και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
Αναρωτιόμαστε εάν θα κληθεί και ο κύριος Σαμαράς να εξηγήσει την ιστορική του φράση «Μακάρι να είχαμε δέκα Παπασταύρου»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Σωθήκαμε! Επιστρέφει ο Βουλγαράκης…

Μέσα στην "τούρλα του Σαββάτου" με τη χώρα να έχει πέσει στο γκρεμό και να απομένει να ακούσουμε το γδούπο της πρόσκρουσης, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αξιολόγησε πως προέχει η αποκατάσταση του κ. Γ. Βουλγαράκη, ενός γνήσιου τέκνου του κομματικού σωλήνα του πελατειακού κομματικού κράτους που χρεοκόπησε, του οποίου η πολιτική δραστηριότητα θα μείνει στην ιστορία για τις διατριβές περί της του νόμιμου και του ηθικού ως δυνητικής κολυμβήθρας του Σιλωάμ.
Το πρόβλημα της χώρας δεν είναι η αριστερά, αλλά η έλλειψη ισχυρού φιλελεύθερου κέντρου και κυρίως συντηρητικής δεξιάς παράταξης. Είναι η έλλειψη αξιόπιστων αντίβαρων που δημιούργησε τις προϋποθέσεις καταστροφής οι οποίες επέτρεψαν σε ένα περιθωριακό κόμμα της "παλαβής" αριστεράς να ανέλθει στην εξουσία.
Η παράταξη της συντηρητικής δεξιάς έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην μεταπολεμική ανόρθωση της χώρας από τα ερείπια του εμφυλίου και είχε επιδείξει σημαντικό ανανεωτικό και ρηξικέλευθο ριζοσπαστισμό κάθε φορά που η ίδια και η χώρα βρισκόταν σε αδιέξοδο και τέλμα.
Έτσι το Λαϊκό Κόμμα μέσα σε λίγες εβδομάδες μεταμορφώθηκε σε Εθνικό Συναγερμό, του οποίου το κράμα του συντηρητικού Στρατάρχη Παπάγου και του φιλελεύθερου Σ. Μαρκεζίνη έθεσε τα θεμέλια της μεταπολεμικής ανάπτυξης και ευημερίας.
Όταν ήρθε η ώρα, ο Εθνικός Συναγερμός έδωσε την θέση στην ΕΡΕ και στη συνέχεια η ΝΔ εγγυήθηκε την ομαλή μετάβαση στη δημοκρατία και την είσοδο της Ελλάδας στην ΕΟΚ, την ΕΕ και την Ευρωζώνη, ένα από τα ισχυρότερα και πλουσιότερα κλαμπ της υδρογείου.
Η ανάδειξη της Ελλάδας μετά τον πόλεμο σε μια από τις 30 πλουσιότερες χώρες του κόσμου είναι έργο κατά κύριο λόγο της συντηρητικής παράταξης.
Το Κέντρο μεταπολεμικά και το ΠΑΣΟΚ μεταπολιτευτικά, ξόδεψαν  το "λίπος" που δημιούργησαν οι άλλοι και φυσικά τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις που οι άλλοι πάλι εξασφάλισαν με την είσοδο στην ΕΟΚ.
Είναι η αδυναμία της συντηρητικής παράταξης να μετεξελιχθεί και να παίξει το ρόλο της που επέτρεψε την ανάδειξη στην εξουσία μιας περιθωριακής "παλαβής" αριστεράς.
Αφήστε τους Βουλγαράκηδες λοιπόν και σοβαρευτείτε...
Το πρόβλημα
Το πρόβλημα της χώρας είναι η συγκυρία της απουσίας σοβαρών πολιτικών προσώπων σε όλα τα μήκη και πλάτη του πολιτικού φάσματος ικανών να διαχειριστούν την κρίση και τις συνέπειές της.  Κακά τα ψέματα, ούτε η δημοσιογραφία είναι σε καλύτερη μοίρα...
Η γενιά των πολιτικών μετά τη μεταπολίτευση ανδρώθηκε σε μια περίοδο ευημερίας μέσω των επιδοτήσεων και των δανεικών, με μοναδικό κριτήριο πολιτικής ανάδειξης τη διαχείριση των πελατειακών σχέσεων που δημιουργούσε η διανομή των ευρωπαϊκών κονδυλίων και των δανεικών.
Είναι απίθανο αυτή η γενιά των ανεπάγγελτων παιδιών των κομματικών σωλήνων, των διεφθαρμένων και παρασιτούντων συνδικαλιστών του δημοσίου, των καταληψιών-καταπατητών του δημόσιου συμφέροντος, να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις αναδόμησης της οικονομίας και της χώρας σε άλλη βάση πιο παραγωγική.
Η γενιά των πολιτικών που μας κυβέρνησε και μας κυβερνά αποτελεί τη "βιτρίνα" της κοινωνικής και πολιτικής πλειοψηφίας της χώρας που πρέπει να διαλυθεί και να ανασυντεθεί προκειμένου να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την έξοδο από τις συνεχώς επιδεινούμενες συνθήκες χρεοκοπίας.
Ο μαρξιστής φιλόσοφος Νίκος Πουλαντζάς έγινε διεθνώς γνωστός στους κύκλους της αριστεράς για τη διατύπωση μιας εκδοχής της άποψης πως το κράτος ανά πάσα στιγμή αποτελεί την έκφραση των κοινωνικών και οικονομικών συσχετισμών της συγκεκριμένης συγκυρίας.
Το πολιτικό πεδίο αυτήν τη στιγμή εκφράζει τους πολιτικούς και κοινωνικούς συσχετισμούς που διαμορφώνουν 2,7 εκατ. συνταξιούχοι από τους οποίους το ένα τρίτο κάτω των 65 ετών. Συν 300 χιλ. που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης. Συν κάτι λιγότερο από 1 εκατ. αμειβόμενους αμέσως ή εμμέσως από τον κρατικό προϋπολογισμό. Συν 1,3 εκατ. ανέργους οι οποίοι σύντομα θα αυξηθούν κατακόρυφα.
Συν 2,5 εκατ. εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα κατά κύριο λόγο σε κλάδους που εξαρτώνται από τη ζήτηση που δημιουργούν οι συντάξεις και οι μισθοί του δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου.
Στον αντίποδα υπάρχουν 23 δισ. εξαγωγές και 13 δισ. τουριστικό συνάλλαγμα που καλύπτουν μέρος των αξίας 41 δισ. εισαγωγών σύμφωνα με τα στοιχεία του 2014.
Οι συνταξιούχοι και οι αμειβόμενοι με πελατειακά κριτήρια από το δημόσιο συνιστούν κατά κύριο την πλειοψηφία που αυτή ορίζει το πολιτικό σκηνικό της χώρας. Βασικός ιμάντας μετάδοσης της ισχύος των κατηγοριών αυτών είναι ο κρατικός συνδικαλισμός που μόνο συνδικαλισμός δεν είναι.
Το πρόβλημα υπάρχει από τη στιγμή που οι αγορές αντελήφθησαν πως το μοντέλο αυτό δεν είναι βιώσιμο και σταμάτησαν να μας δανείζουν. Το κενό κάλυψαν οι εταίροι που μας δάνεισαν έναντι μνημονίων.
Καθώς όμως ούτε οι μεταρρυθμίσεις των μνημονίων έγιναν, ούτε πολύ περισσότερο άλλες αναγκαίες, το ελληνικό μοντέλο παραμένει μη βιώσιμο. Καθώς πλέον τα περιθώρια έχουν στενέψει και οι αντιθέσεις οξυνθεί είναι πιθανότερο να καταρρεύσει παρά να μεταρρυθμιστεί.
Τόσο ο Τσίπρας, ο Λαφαζάνης, ο Στρατούλης, ο Κουρουμπλής κλπ όσο και ο Μεϊμαράκης, ο Βουλγαράκης, η Φώφη Γεννηματά κλπ αποτελούν τις πολλαπλές όψεις του ίδιου παρασιτικού, κρατικοδίαιτου, πελατειακού μοντέλου του αρθρώνουν οι παραπάνω κοινωνικοί και οικονομικοί συσχετισμοί. Ακόμη και ο ιδιωτικός επιχειρηματικός τομέας σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από τις κρατικές δαπάνες και καταρρέει μαζί τους...
Ήταν φυσικό επακόλουθο ο Μεϊμαράκης να ζητήσει την επιστροφή του κ. Βουλγαράκη, γιατί ο πολιτικός ορίζοντας μέχρι εκεί φτάνει και οι κοινωνικές και οικονομικές δυνάμεις που έχουν απομείνει να τον στηρίζουν μέχρι εκεί φτάνουν...
Ήταν φυσικό επακόλουθο το ΠΑΣΟΚ μετά τον ΓΑΠ να καταλήξει στη Φώφη Γεννηματά και η Ζωή Κωνσταντοπούλου παρά τα εμφανή σημάδια αδυναμίας διαχείρισης να καταλάβει θέση σε κορυφαίο θεσμό. Ήταν φυσικό επακόλουθο πρόεδρος της Δημοκρατίας να αναδειχθεί ο άνθρωπος που διόρισε του; περισσότερους Έλληνες στο δημόσιο...
Με αυτούς τους συσχετισμούς ήταν φυσικό ο Τσίπρας για να καταλάβει την εξουσία εκτός του Λαφαζάνη και του Στρατούλη να αποταθεί  στον Κουρουμπλή, τη Λούκα Κατσέλη, το Μητρόπουλο και τον Κοτσακά, αυτούς δηλ. που μεταξύ άλλων ευθύνονται και για την οικονομική, κοινωνική και πολιτική χρεοκοπία της χώρας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

30/7/15

Ανοίξανε και σας περιμένουν! Μετά τον Γιώργο Βουλγαράκη και ο Παναγιώτης Ψωμιάδης

Προ των πυλών της Ν.Δ. βρίσκεται ο Παναγιώτης Ψωμιάδης. Η αλλαγή στην ηγεσία του κόμματος φέρνει τον πρώην περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και πρώην βουλευτή πολύ κοντά στην απόφαση να επιστρέψει στο «μαντρί», όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις που έκανε χθες στη «δημοκρατία».

«Η Ν.Δ. απέκτησε με τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη έναν γνήσιο αστό αλλά και ταυτόχρονα λαϊκό ηγέτη. Προσωπικά πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα ακουστεί το ενωτικό σάλπισμα της Ν.Δ. προς τις δυνάμεις που βρίσκονται κοντά της. Ο Μεϊμαράκης όσο τον γνωρίζω -και τον γνωρίζω εδώ και πολλά χρόνια- είναι συναινετικός και συνεννοήσιμος» τονίζει ο κ. Ψωμιάδης, σημειώνοντας με νόημα ότι η αλλαγή στην ηγεσία του κόμματος πρέπει να προχωρήσει περισσότερο.
«Κομματικό καρτέλ»
«Καμία αλλαγή στην πυραμίδα δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική, αν δεν σπάσει άμεσα το κομματικό καρτέλ του προηγούμενου προέδρου. Ο Αντώνης Σαμαράς φάνηκε απέναντί μου αχάριστος, αγνώμων και άδικος» σημείωσε.

Οταν ρωτήθηκε για το μέλλον του, έδειξε ότι είναι ανοιχτός στην επιστροφή του στη Ν.Δ. «Επειδή δεν είμαι παιδί του κομματικού σωλήνα, αλλά κάποιος που βγήκε από τα σπλάχνα του λαού της Ν.Δ., θα επιστρέψω ως λοχίας και όχι ως στρατηγός. Θεωρώ ότι υπό κάποιες σοβαρές προϋποθέσεις μπορεί να επιστρέψω στη Ν.Δ. έχοντας έναν συγκεκριμένο ρόλο» καταλήγει ο κ. Ψωμιάδης, ο οποίος διέκοψε τις σχέσεις του με τη Ν.Δ. μετά τις δεύτερες εκλογές του 2012 και τη νίκη της Ν.Δ.

Μάλιστα είναι πολύ πιθανό η προσέγγιση Μεϊμαράκη - Ψωμιάδη να επιταχυνθεί και από ακόμη έναν λόγο, που ακούει στο όνομα Νίκος Καραχάλιος. Ο πρώην γραμματέας πολιτικού σχεδιασμού της Ν.Δ. διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με τον κ. Ψωμιάδη, ενώ βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στο πλευρό του νέου προέδρου της Ν.Δ. Εγιναν, όπως μαθαίνουμε, και οι πρώτες κλήσεις προς το κινητό του κ. Ψωμιάδη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Θα χρειαστείτε ελικόπτερο!


Πάγια εκτίμηση της στήλης, τουλάχιστον από το 2012 που δρομολογήθηκε η πορεία ανάδειξης στην εξουσία της κυβέρνησης της ριζοσπαστικής -"παλαβής" κατ’ εμέ- αριστεράς, ήταν και παραμένει πως η χώρα θα βιώσει τη μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική καταστροφή μετά τον τελευταίο πόλεμο. 

Η Ελλάδα επιβεβαιώνει την εκτίμηση πως είναι το τελευταίο σοβιετικό καθεστώς (κοιτάξτε την παγκόσμια κατάταξή της σε ό,τι αφορά το βαθμό οικονομικής ελευθερίας) που θα καταρρεύσει στην Ευρώπη. 

Οπουδήποτε και οποτεδήποτε κυβέρνησε η "παλαβή" αριστερά ακολουθεί μια σειρά εξελίξεων με μαθηματική ακρίβεια, μεταξύ των οποίων: κλείνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις, φεύγουν από τη χώρα τα παραγωγικότερα μυαλά και χέρια, παρατηρούνται ελλείψεις βασικών αγαθών, η πορνεία αναδεικνύεται σε μεγάλη έκταση σαν μοναδικό μέσο βελτίωσης των άθλιων οικονομικών συνθηκών, τριτοκοσμική φτωχοποίηση κ.λπ... 

Αν η χώρα καταφέρει να παραμείνει στο ευρώ ή όχι, πλέον μικρή σημασία θα έχει βραχυπρόθεσμα. Ένα σταθερό νόμισμα θα έχει αξία για την επόμενη της κατάρρευσης ημέρα της ανοικοδόμησης, καθώς θα προσελκύσει ευκολότερα ξένες επενδύσεις, ιδίως υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. 

Η κατάρρευση εδώ και μερικές εβδομάδες έχει εισέλθει στην τελική ευθεία και πλέον είναι απίθανο να αποτραπεί από ριζοσπαστικές πολιτικές αλλαγές και παρεμβάσεις (αντίθετες με αυτές που εννοεί η κυβέρνηση ριζοσπαστικές...) οι οποίες ούτως ή άλλως ακόμη δεν διαφαίνονται στο ορίζοντα. 

Παρ’ όλα αυτά στην κυβέρνηση συνεχίζουν να ασχολούνται με το "μασάζ" στην εσωκομματική αντιπολίτευση και τους τακτικούς ελιγμούς που θα εξασφαλίσουν μια συμφωνία με τους εταίρους και πρόωρες εκλογές, όσο ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί την πρώτη θέση στις δημοσκοπήσεις, προκειμένου να εξασφαλίσει μια πιο συμπαγή κοινοβουλευτική πλειοψηφία. 

Ο Τιτανικός έχει αρχίσει να μπάζει νερά και αυτοί βιάζονται να κλείσουν το εισιτήριο επιστροφής για να εξασφαλίσουν την προσφορά έκπτωσης. Οι κοινωνικές εντάσεις το Φθινόπωρο θα είναι τέτοιες που θα είναι αδιάφορο αν ο κ. Τσίπρας ελέγχει 120, 140 ή 160 βουλευτές. 

Μόνο ο κυβερνητικός βουλευτής Αλέξης Μητρόπουλος δείχνει να έχει αντιληφθεί που βρισκόμαστε και τι θα ακολουθήσει, όταν πριν λίγες μέρες δήλωσε: "Έρχεται θύελλα για την κυβέρνηση από Σεπτέμβριο. Το κύμα της δυσαρέσκειας θα είναι μεγάλο και δεν θα μπορεί να το διαχειριστεί μόνη της...". 

Ας ρίξουμε και ματιά σε μερικές από τις παραμέτρους αυτής της θύελλας. 

Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015, δηλαδή από τον Ιούλιο μέχρι το Δεκέμβριο θα πρέπει να καταβληθούν φόροι 25 δισ. ευρώ, έναντι φόρων 17,3 δισ. ευρώ που καταβλήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο.   Ο στόχος των εσόδων για το πρώτο εξάμηνο ήταν περί τα 19,7 δισ. ευρώ. 

Την υστέρηση κάλυψαν οι περικοπές στις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού που ανήλθαν στα 23,242 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 4,090 δισ. ευρώ έναντι του στόχου  (27,332 δισ. ευρώ). Οι περικοπές αυτές επιβάρυναν τα ληξιπρόθεσμα χρέη του δημοσίου σε ιδιώτες. 

Σε αντίθεση με το πρώτο εξάμηνο που τα πράγματα δεν πήγαν καλά λόγω της δυσπιστίας της αγοράς στους αριστερούς πειραματισμούς και τα επαναστατικά "παιδιαρίσματα" των περισσότερων στελεχών της κυβέρνησης, του πρωθυπουργού μη εξαιρουμένου, στο β' εξάμηνο θα έχουμε έκρηξη που θα προέλθει από τη γενίκευση της στάσης πληρωμών λόγω αδυναμίας. 

Ήδη, αυτή η έκρηξη βρίσκεται σε φάση διαστολής με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου από το κλείσιμο των τραπεζών και μετά. 

Τη Δευτέρα αναλύσαμε πως με τις τελευταίες ρυθμίσεις το εισαγωγικό εμπόριο για την κατανάλωση ή την εξαγωγική μεταποίηση μετά τα capital controls  θα είναι κλάσμα του πρώτου εξαμήνου με ανάλογες συνέπειες στην ανεργία, τα φορολογικά έσοδα, τις ασφαλιστικές εισφορές. 

Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε πως οι ελλείψεις βασικών αγαθών θα κάνουν την ανθρωπιστική βοήθεια από το εξωτερικό αναγκαία. 

Η Ελλάδα μέχρι το καλοκαίρι του 2015 στα χρόνια μετά το 2011 είχε περί τα 2,5 εκατ. εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, που συντηρούσαν 1,3 εκατ. ανέργους, 2,7 εκατ. συνταξιούχους συν 300 χιλ. που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα και αναμένουν, συν τα προστατευόμενα μέλη. 

Μετά το κλείσιμο των τραπεζών η κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα έχει επιδεινωθεί δραματικά και θα συνεχίσει να επιδεινώνεται στην καλύτερη περίπτωση για μήνες. 

Ποια κυβέρνηση είναι σε θέση να διαχειριστεί μια οικονομία με την ανεργία να σχεδόν να διπλασιάζεται και με αδυναμία να καταβάλλει ακόμη μισθούς και συντάξεις. 

Πόσο εύκολο θα είναι στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 να καταβληθούν φόροι όχι 25 δισ. που είναι προγραμματισμένοι, αλλά έστω και των 17,3 δισ. ευρώ που συγκεντρώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο; 

Αν καταβληθούν φόροι 17 δισ. στο β' εξάμηνο, κάτι που το θεωρώ ιδιαίτερα δύσκολο γιατί πλέον και οι τραπεζικές καταθέσεις έχουν εξαντληθεί και η οικονομία έχει πέσει σε τέλμα, τα συνολικά έσοδα μόλις που θα φτάσουν τα 35 δισ. ευρώ. 

Το πιθανότερο είναι να είναι χαμηλότερα...  Στον προϋπολογισμό του 2015 οι πρωτογενείς δαπάνες φτάνουν τα 41,8 δισ. ευρώ. 
Λίγο πριν τις τελευταίες εκλογές που έφεραν τον κ. Τσίπρα στην εξουσία η τουρκική Χουριέτ έχει ένα σχετικό με την άνοδο της ριζοσπαστικής αριστεράς στην εξουσία στην Ελλάδα: "Μετά από λίγους μήνες ο Τσίπρας και οι ομάδες του θα χρειαστούν δύο ελικόπτερα για να ξεφύγουν από την οροφή κάποιου κτιρίου, κυνηγημένοι από τους ψηφοφόρους που πήγαν στο σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν ρύζι και δεν κατάφεραν να βρουν ούτε κόκκο, που ήθελαν να αγοράσουν χαρτί τουαλέτας και τους είπαν ότι υπάρχει έλλειψη και πρέπει να χρησιμοποιούν πλέον τις σελίδες της καθημερινής εφημερίδας που εκδίδει το κόμμα, που ήθελαν να αγοράσουν γάλα για τα παιδιά τους και ενώ ήξεραν πως κόστιζε 500 εκατομμύρια δραχμές, όταν έφτασαν στο ταμείο συνειδητοποίησαν πως κοστίζει 1 δισεκατομμύριο δραχμές. Επίσης, θα χρειαστεί ένα δεύτερο ελικόπτερο για ασφάλεια, καθώς το πρώτο ενδέχεται να είναι χαλασμένο. Αυτό θα είναι ένα δώρο από τον σύντροφο Πούτιν της επίσης πτωχευμένης Ρωσίας". 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Ανέκδοτο


Πεθαινει ενας και παει στην κολαση (ηταν βλεπεις φιλελευθερος). 

Εκει του δινεται η επιλογη, ή θα παει στην καπιταλιστικη κολαση ή στην σοσιαλιστικη. 

"Ποια η διαφορα? ρωταει. 

Στην καπιταλιστικη κολαση σε παταει οδοστρωτηρας 3 φορες την ημερα. Ενω στη σοσιαλιστικη οχι μονο σε παταει, αλλα μετα σε πετανε στο καζανι, σε γδερνουν και σε πετσοκοβουν. 

"Ε, τοτε να παω στην καπιταλιστικη" σκεφτεται. Στον δρομο για την καπιταλιστικη κολαση βλεπει εναν ιδιαιτερως χαρουμενο ανθρωπο να χαμογελαι και να σιγοσφυριζει. 

"Γιατι τοση χαρα?" ρωταει. 
"μολις  γυρισα απο την σοσιαλιστικη κολαση" απαντα ο αλλος. 

"Μα εκει ειναι απαισια. Οχι μονο σε πατανε, αλλα σε βραζουν σε γδερνουν και σε κοβουν"' 

"Τί λες ανθρωπε μου? Μιλαμε για τη σοσιαλιστικη κολαση. Μια ο οδοστρωτηρας δε δουλευει ελλειψει ανταλλακτικων, την αλλη δεν εχουν ξυλα, ή το τσεκουρι ειναι σπασμενο  ή δεν παρουσιαζεται ο γδαρτης..."



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

27/7/15

Αναμφίβολα πρόκειται περί ηλιθίων...


Ενώ αρχικά η κυβέρνηση επέμενε πως για τις ουρές στα ΑΤΜ ευθυνόταν η ΕΚΤ που τράβηξε το χαλί της ρευστότητας και έκλεισε τις τράπεζες, στη συνέχεια πριν λίγες μέρες ο Υπουργός κ. Νίκος Βούτσης έβαλε τα πράγματα στη θέση τους αποκαθιστώντας την αλήθεια.
Το κλείσιμο των τραπεζών παραδέχθηκε πως το επέλεξε η κυβέρνηση μέσω Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με στόχο να αποτελέσει διαπραγματευτικό όπλο, στη διαδικασία την οποία η ίδια και τα μέλη της νόμιζαν ως διαπραγμάτευση, ενώ επρόκειτο για πράξη "ανατίναξης" της οικονομίας της χώρας.
Σύσσωμη η κυβέρνηση φαίνεται είχε την εντύπωση πως το κλείσιμο και το άνοιγμα των τραπεζών είναι κάτι που μοιάζει με το κατέβασμα ενός διακόπτη της ΔΕΗ ή το κλείσιμο της Εθνικής Οδού για μερικές ώρες ή μέρες, στα πλαίσια μιας διαπραγμάτευσης από "πραιτοριανούς" του πελατειακού κράτους και τους "καίσαρες" αυτού.
Μετά τον εκβιασμό, ανοίγεις το διακόπτη και η ισχύς της ηλεκτρικής ενέργειας ή η κυκλοφορία αποκαθίστανται με τις συνέπειες να περιορίζονται μόνο στις ώρες ή μέρες της αυθαιρεσίας σε βάρος της κοινωνίας και της οικονομίας.
Στις τράπεζες του χρήματος, όπως άλλωστε και όλων των ναών, θεμέλιος λίθος είναι η πίστη και βασική προϋπόθεση των συναλλαγών (φυσικών και μεταφυσικών) η εμπιστοσύνη.
Επειδή όμως η παρούσα κυβέρνηση -σε υπερθετικό βαθμό σε σχέση με τις προηγούμενες λόγω αριστερής σχιζοειδούς απόστασης από την πραγματικότητα- αποτελείται από ανεπάγγελτους κομματικούς  και κρατικοδίαιτους που δεν έχουν τυλίξει και πουλήσει ούτε σουβλάκι στη ζωή τους, για να γνωρίζουν τι σημαίνει οικονομική συναλλαγή, οι συνέπειες του κλεισίματος των τραπεζών και των capital controls είχαν και έχουν υποτιμηθεί.
Αμφιβάλλω αν και οι υπουργοί του οικονομικού επιτελείου που θεωρούνται πιο "φιλικοί" προς την αγορά είναι σε θέση να αντιληφθούν και να κάνουν έναν πρώτο προσδιορισμό των συνεπειών που έχουν δρομολογηθεί για την οικονομία και κατά συνέπεια για την κοινωνία και τη χώρα.
Περιχαρείς οι αδαείς, την περασμένη Παρασκευή μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις ανακοίνωσαν τα πρώτα μέτρα περιορισμού των συνεπειών της αναγκαστικής τραπεζικής αργίας.
Τις εγκρίσεις πλέον των εταιρειών εισαγωγών θα τις δίνουν οι τράπεζες και όχι κάποια επιτροπή του Υπουργείου Οικονομικών όπως συνέβαινε στις αλήστου μνήμης και φτώχειας σοβιετικές και λοιπές φασιστικού τύπου  οικονομίες με ολοκληρωτικές δομές.
Αναλυτικά, το σχετικό ρεπορτάζ την περασμένη Παρασκευή ανέφερε τα εξής: "Στις εμπορικές τράπεζες θα μεταφερθεί η αρμοδιότητα έγκρισης των ποσών που θα πρέπει να εκταμιεύονται για τις εισαγωγές προϊόντων σύμφωνα με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που θα εκδοθεί σήμερα ή το αργότερο αύριο. Στόχος είναι να εξομαλυνθούν οι εισαγωγές πρώτων υλών και αγαθών, καθώς ήδη έχουν αρχίσει να καταγράφονται ελλείψεις στην αγορά.
Το θέμα εξετάσθηκε χθες στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής που συνεκλήθη στο γραφείο του αντιπροέδρου της κυβερνήσεως Γιάννη Δραγασάκη, με τη συμμετοχή των κ.κ. Ευκλ. Τσακαλώτου, Γ. Σταθάκη, Π. Σκουρλέτη, Σπ. Σαγιά και Γ. Χουλιαράκη.
Συγκεκριμένα αποφασίσθηκε οι εγκρίσεις συναλλαγών για εισαγωγές να γίνονται αποκεντρωμένα, στα υποκαταστήματα των τραπεζών, ώστε να αποφορτιστεί το σύστημα. Οι συναλλαγές ανά επιχείρηση και ανά ημέρα θα αυξηθούν στις 100.000 ευρώ, ενώ θα αυξηθεί και το ημερήσιο όριο που μπορούν οι τράπεζες να πραγματοποιούν πληρωμές από τα 3,5 εκατ. ευρώ στα 5 εκατ. ευρώ…."
Τι σημαίνουν επί του πρακτέου τα παραπάνω;
Είναι απλό.  Οι συστημικές τράπεζες με πανελλαδικό δίκτυο είναι τέσσερις. Έχουμε 5 εκατ. την ημέρα επί 4 ίσον 20 εκατ. επί 25 που είναι οι εργάσιμες ημέρες ίσον 500 εκατ. το μήνα για εισαγωγές,. Αυτά σε μια χώρα που εκτός των καυσίμων και του μηχανολογικού εξοπλισμού εισάγει και τα δυο τρίτα των τροφίμων.
500 εκατ. το μήνα επί 12 μήνες μας κάνουν περί τα 6 δισ. ευρώ, όσες ενδεχομένως είναι και οι εισαγωγές της Κούβας ή της Βόρειας Κορέας.
Το 2014 οι εισαγωγές της Ελλάδας έφτασαν τα 41,6 δισ. ευρώ έναντι 23,6 δισ. ευρώ εξαγωγών.
Τα 6 δισ. ευρώ αντιπροσωπεύουν το 14% του συνόλου των εισαγωγών του 2014. Μόνο για την εισαγωγή καυσίμων το χρόνο που πέρασε δαπανήσαμε περί τα 15,7 δισ. ευρώ, υπερδιπλάσια του ορίου που έχει τεθεί σήμερα.
Καθώς μέρος των εισαγωγών αφορά πρώτες ύλες, μηχανήματα και ημικατεργασμένα προϊόντα που μεταποιούνται στην Ελλάδα και εξάγονται, τα μέτρα αυτά θα πλήξουν και τις εξαγωγές. Για την ακρίβεια θα πλήξουν ολόκληρη την οικονομική αλυσίδα τόσο της παραγωγής όσο και του εμπορίου.
Κατά συνέπεια δεν βλέπω πως τους προσεχείς μήνες δεν θα υπάρξουν ελλείψεις βασικών αγαθών και πρώτων υλών για την παραγωγή. Κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει την επίπτωση αυτών των συνεπειών του κλεισίματος των τραπεζών και της απώλειας της εμπιστοσύνης, στο ΑΕΠ, την ανεργία, τα δημόσια έσοδα και τις ασφαλιστικές εισφορές.
Ακόμη και η "ιερή αγελάδα" της πελατειακής μας δημοκρατίας, η ομαλή και άρτια καταβολή των μισθών του δημοσίου και των ΔΕΚΟ, αλλά και των συντάξεων,  ενδέχεται να υποστεί πλήγματα απροσδιόριστου μεγέθους.
Πλήγματα τα οποία σε κάθε περίπτωση θα κάνουν τις όποιες περικοπές ζητούσαν τα μνημόνια έστω και τα σκληρότερα (όπως το τελευταίο λόγω κακής διαπραγμάτευσης ή δολίων σκοπιμοτήτων...) να μοιάζουν με ράπισμα έναντι διαμελισμού.
Κάποιοι θα αντιτείνουν πως τα μέτρα αυτά είναι προσωρινά και πως σύντομα η κατάσταση με τους τραπεζικούς περιορισμούς θα αποκατασταθεί. Αυτό είναι αλήθεια, μόνο εν μέρει όμως...
Η υπογραφή συμφωνίας, η πρώτη αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος από την τρόικα, αλλά και οι ανακεφαλαιώσεις των τραπεζών μέχρι το τέλος του χρόνου θα αποκαταστήσουν μέρος του προβλήματος. Υπάρχει κάποιος όμως που πιστεύει πως το επιτελείο του κ. Τσίπρα είναι σε θέση να υλοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις και τα μέτρα που ασμένως υπογράφει;
Και να θέλουν, προκειμένου να κρατήσουν τις θέσεις και τις παχυλές αμοιβές ως είθισται με τους πολιτικούς τις τελευταίες δεκαετίες, δείχνουν πως είναι παντελώς ανίκανοι.
Το κλειδί για την άρση των τραπεζικών περιορισμών άρα για την ομαλοποίηση της οικονομικής λειτουργίας, είναι η επιστροφή σημαντικού μέρους των καταθέσεων που έχουν φύγει τους τελευταίους μήνες.
Αυτό όμως τόσο υπό τις παρούσες συνθήκες της διαφαινόμενης πολιτικής αστάθειας όσο και της ισχυρής αποδοχής που συνεχίζει να εμφανίζει ακόμη στην κοινωνία η αριστερή κυβέρνηση μοιάζει αδύνατον. Το πρόβλημα γίνεται αδιέξοδο αν λάβει κανείς υπόψη τη χαμηλή αποδοχή που εμφανίζει η αντιπολίτευση.
Γιατί οι κυβερνώντες δεν προέβλεψαν έστω και κατ’ ελάχιστον όλες αυτές τις συνέπειες, που κάποιος με μέτριες οικονομικές γνώσεις θα μπορούσε να είχε προβλέψει; Γιατί προφανώς οι πολιτικές ιδεοληψίες κάνουν τους ανθρώπους να συμπεριφέρονται περί τα οικονομικά ως αδαείς. Δηλαδή, σαν ηλίθιοι...
Προφανώς πρόκειται περί οικονομικώς ηλιθίων... γιατί ξεκίνησαν ζητώντας δανεικά χωρίς μνημόνια. Σε πρώτη φάση αποδέχτηκαν μνημόνιο χωρίς δανεικά για να καταλήξουν να τινάξουν την οικονομία στον αέρα προκαλώντας τη μεγαλύτερη καταστροφή μετά τον τελευταίο πόλεμο, για να αποδεχτούν το σκληρότερο μνημόνιο.
Επεδίωκαν  να τινάξουν το "Κούγκι" του διεθνούς καπιταλισμού στον αέρα και κατάφεραν να τινάξουν την Ελλάδα με τους ίδιους στον πυρήνα της έκρηξης να αντιλαμβάνονται το πρώτο ωστικό κύμα, ως ισχυρό ρεύμα υποστήριξης. Όταν συναντήσουν το πρώτο σταθερό εμπόδιο της πραγματικότητας θα καταλάβουν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Προληπτικές εξετάσεις για τον καρκίνο με το ζόρι! Όποιος τις αμελεί, είπε ο τρελοπασόκος Κουρουμπλής, δεν θα καλύπτεται ασφαλιστικά!

Σχέδιο για έξι υποχρεωτικές προληπτικές εξετάσεις που αφορούν τον καρκίνο έχει στα σκαριά η ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Μάλιστα, όπως δήλωσε το Σάββατο σε ραδιοφωνική εκπομπή ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής, όποιος αμελήσει τις προληπτικές αυτές εξετάσεις δεν θα καλύπτεται ασφαλιστικά!

Αφορμή για τον υποχρεωτικό χαρακτήρα που θα έχουν οι προληπτικές εξετάσεις για τον καρκίνο είναι, σύμφωνα με τον υπουργό, οι προβλέψεις των επιδημιολόγων για έξαρση της νόσου τις επόμενες δύο δεκαετίες, ιδιαίτερα στις φτωχές χώρες. «Οι επιδημιολόγοι μάς προειδοποιούν ότι στα επόμενα 20 χρόνια η χώρα θα έχει έξαρση στο φαινόμενο του καρκίνου. Το υπουργείο Υγείας πρέπει να παρέμβει πρόωρα. Θα επιβάλουμε και θα υποχρεώσουμε τον ελληνικό λαό σε έξι εξετάσεις προληπτικές που πραγματικά μπορεί να σώσουν ζωές» επισήμανε ο κ. Κουρουμπλής. «Φανταστείτε ότι ήδη υπάρχει πρόγραμμα για προληπτικό έλεγχο που αφορά 60.000 ανθρώπους και το έχουν κάνει μόνο 7.000 πολίτες. Θα επιβάλουμε και θα υποχρεώσουμε τον ελληνικό λαό να κάνει προληπτικές εξετάσεις για τον καρκίνο και να μην τις αμελεί. Οποιος δεν πάει δεν θα τον καλύψουμε ασφαλιστικά».

Ο υπουργός, μάλιστα, ανέφερε τρεις από αυτές, τη μαστογραφία για τις γυναίκες, το PSA για τον καρκίνο του προστάτη και την κολονοσκόπηση για τον καρκίνο του εντέρου. Σημειώνεται ότι το 2014 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε την ετήσια έκθεση της Υπηρεσίας για την Ερευνα του Καρκίνου του ΟΗΕ, που αναφέρει ότι έως το 2030 αναμένεται τα κρούσματα καρκίνου να αυξηθούν κατά 50%, φτάνοντας τα 21.600.000 ετησίως, όταν το 2012 δεν υπερέβησαν τα 14.000.000.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, στους άνδρες ο συχνότερος καρκίνος (16,7%) είναι αυτός των πνευμόνων και ακολουθούν του προστάτη (15%), του παχέος εντέρου (10%), του στομάχου (8,5%) και του ήπατος (7,5%). Στις γυναίκες συχνότερος είναι ο καρκίνος του μαστού (25,2%), του παχέος εντέρου (9,2%) και ακολουθούν των πνευμόνων (8,7%), του τραχήλου της μήτρας (7,9%) και του στομάχου (4,8%).
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Φέτα Δανίας σε ελληνικά καταστήματα!

«Υπάρχει πραγματικά μεγάλος κίνδυνος η ευρωπαϊκή αγορά, ακόμα και η ελληνική, να κατακλυστεί από αγελαδινό τυρί Αμερικής που θα βαφτίζεται ''φέτα''» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας Μάξιμος Χαρακόπουλος, σχολιάζοντας την επικείμενη εμπορική συμφωνία της Ε.Ε. με τις ΗΠΑ.

Και αυτό, τη στιγμή που, όπως αποκαλύπτει σήμερα η «δημοκρατία», εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα στην παραγωγή προϊόντων ζύμης και ζαχαροπλαστικής χρησιμοποιούν στα προϊόντα τους «τυρί φέτα Δανίας», κάτι που μάλιστα διαφημίζουν. Με πολύ απλά λόγια, δηλαδή, οι ίδιες οι ελληνικές εταιρίες δεν προστατεύουν την ελληνική φέτα, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στις προσπάθειες των αρμόδιων Αρχών της χώρας μας.

Ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης επισημαίνει παράλληλα ότι «σε επίπεδο ελληνικής Πολιτείας πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες από την ελληνική κυβέρνηση και να υπάρξουν επαφές και συμμαχίες με άλλες χώρες που έχουν αντίστοιχες ευαισθησίες με εμάς, όπως η Ιταλία, που έχει τυριά και κρασιά ΠΟΠ, αλλά και η Πορτογαλία και η Ισπανία κ.ά. Σε κάθε περίπτωση, οι συμφωνίες αυτές πρέπει να θεωρηθούν ''μεικτές'', να τύχουν δηλαδή επικύρωσης και από την ελληνική Βουλή και από όλα τα εθνικά Κοινοβούλια των χωρών-μελών της Ε.Ε. για να τεθούν σε ισχύ. Αλλιώς, η ευρωπαϊκή αγορά, ακόμα και η ελληνική, μπορεί να κατακλυστεί από αγελαδινό τυρί Αμερικής που θα λέγεται ''φέτα''». «Το προλαμβάνειν είναι πάντα προτιμότερο από το θεραπεύειν» καταλήγει ο κ. Χαρακόπουλος.

Ακόμη, ο κ. Χαρακόπουλος εκτιμά ότι «υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ζήτημα στις διαπραγματεύσεις, που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, μεταξύ της Ε.Ε. και των ΗΠΑ, οι οποίες αρνούνται πεισματικά κάθε έννοια προστασίας των γεωγραφικών ενδείξεων. Μια τέτοια εξέλιξη, όμως, θα ήταν αρνητική για χώρα μας, που έχει προϊόντα ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) και προϊόντα με γεωγραφική ένδειξη (ΠΓΕ), καθώς έτσι αποκτούν προστιθέμενη αξία - έχουν καλύτερη τιμή».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

26/7/15

Πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας είκοσι F-16!

Για να ανταπεξέλθουν οι Ένοπλες δυνάμεις στις περικοπές 300.000.000 €. Έντονες αντιδράσεις του ΓΕΑ για τη μείωση των μαχητικών αεροσκαφών
Σε οικονομικό αδιέξοδο κινδυνεύουν να οδηγηθούν οι Ένοπλες Δυνάμεις εξαιτίας των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η κυβέρνηση για περικοπές.
Να σημειωθεί ότι σήμερα οι αμυντικές δαπάνες ανέρχονται σε περίπου 1,3 δισ. ευρώ, οπότε οι περικοπές 100.000.000 ευρώ φέτος και 200.000.000 ευρώ το 2016 θα δημιουργήσουν πολλά προβλήματα. Και τούτο παρότι συνήθως στο τέλος του οικονομικού έτους το ΥΠΕΘΑ επιστρέφει περίπου 100.000.000, τα οποία δεν κατόρθωσε να απορροφήσει λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων. Η περικοπή ουδόλως θα επιταχύνει τις διαδικασίες ώστε να επέλθει μια εξισορρόπηση.

Υπενθυμίζεται ότι το ύψος του 1,3 δισ. ευρώ θεωρούνταν ελάχιστο απαραίτητο όριο στο οποίο οδηγηθήκαμε μετά τη μείωση του Προϋπολογισμού κατά 500.000.000 ευρώ στα προηγούμενα χρόνια.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τι προβλέπει ο νέος Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που ψηφίστηκε στη Βουλή. Wild Wild West

Πλειστηριασμούς ακινήτων με βάση την εμπορική αξία, διεύρυνση της δυνατότητας κατασχέσεων αλλά και αλλαγή του υφιστάμενου καθεστώτος προνομιακής ικανοποίησης των εργαζομένων σε περιπτώσεις αναγκαστικής εκτέλεσης και πλειστηριασμού, προβλέπει ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας που ψηφίστηκε στη Βουλή και θα ισχύσει από τον Ιανουάριο του 2016.

Μεταξύ πολλών άλλων, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας: «Ο δανειστής μπορεί με βάση οριστική απόφαση καθώς και με διαταγή πληρωμής χρηματικών απαιτήσεων να ζητήσει έγγραφη προσημείωση υποθήκης και να επιβάλει συντηρητική κατάσχεση». Επιπλέον, εάν ο οφειλέτης δεν μπορεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του απειλείται με δυσθεώρητα πρόστιμα -ακόμη και 100.000 ευρώ (!) και προσωποκράτηση ενός έτους. Την ίδια στιγμή, υπάρχει ακόμη και διάταξη σύμφωνα με την οποία «ο δικαστικός επιμελητής μπορεί να χρησιμοποιήσει βία για να αποκρούσει την αντίσταση» του οφειλέτη.

Οι κυριότερες αλλαγές που έρχονται είναι οι εξής:
1. Οι πλειστηριασμοί θα διενεργούνται με τιμή προσφοράς την εμπορική αξία και όχι την αντικειμενική, όπως ισχύει σήμερα. Με τον νέο τρόπο γίνεται προσπάθεια να απλοποιηθεί η διαδικασία. Οι όποιες ενστάσεις και ενέργειες ανακοπής «μαζεύονται» σε δύο φάσεις.
2. Καταργείται η απαρίθμηση των ακατάσχετων πραγμάτων και αντικαθίσταται από μια γενική διατύπωση. Ετσι ουσιαστικά διευρύνεται η δυνατότητα κατάσχεσης περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη.
3. Αλλάζει η κατάταξη των προνομιούχων πιστωτών. Για την ακρίβεια, καταργείται η πρόβλεψη ότι η διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά πραγματοποιείται μετά την ικανοποίηση των απαιτήσεων που έχουν τα ασφαλιστικά ταμεία.
4. Στη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης προηγούνται πια οι τράπεζες έναντι των εργαζομένων.
5. Στην περίπτωση πτώχευσης επιχειρήσεων και εκποίησης ακινήτων τους, το ποσοστό ικανοποίησης των εργαζομένων περιορίζεται στο 25% από 33,33%, ενώ των τραπεζών διαμορφώνεται στο 65% από 66,6%. Το υπόλοιπο 10% από το εκπλειστηρίασμα δίνεται στους μη προνομιούχους πιστωτές.
6. Αν δεν υπάρχουν μη προνομιούχες απαιτήσεις, η διαίρεση του πλειστηριάσματος μεταξύ γενικών και ειδικών προνομίων εξακολουθεί να έχει ως σήμερα (1/3 και 2/3 αντίστοιχα).
7. Αίρεται το κώλυμα για την έκδοση διαταγής πληρωμής για πρόσωπα που κατοικούν στο εξωτερικό ή δεν είναι γνωστής διαμονής, αλλά έχουν νόμιμα διορισμένο αντίκλητο.
8. Αυξάνονται οι χρηματικές ποινές που επιβάλλονται από το αρμόδιο δικαστήριο κατ' εφαρμογήν των διατάξεων των άρθρων 204, 205, 232 και 607 του Κώδικα, οι οποίες αποτελούν εφεξής δημόσιο έσοδο. (Σήμερα τα ποσά αυτά αποτελούν έσοδο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων - Τομέα Ασφάλισης Νομικών / φορέας της Γενικής Κυβέρνησης.)
9. Επανακαθορίζεται η σειρά κατάταξης των δανειστών στον πίνακα των γενικών προνομίων (άρθρο 975) και ορίζεται ότι κατατάσσονται στην τρίτη σειρά οι απαιτήσεις του Δημοσίου από Φόρο Προστιθέμενης Αξίας και τους λοιπούς παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους με τις προσαυξήσεις κάθε φύσης, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν τις απαιτήσεις αυτές. Σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 61 του ΚΕΔΕ, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από Φόρο Προστιθέμενης Αξίας με τις κάθε φύσεως προσαυξήσεις το Δημόσιο κατατάσσεται στη δεύτερη σειρά του άρθρου 975 του Κ.Πολ.Δ. και πριν από την ικανοποίηση των απαιτήσεων του άρθρου 976 (ειδικά προνόμια).
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Μέλλον ευρωπαϊκό και μέλλον των Ελλήνων

Α​​πορροφημένοι από την εικόνα του ενός δέντρου, όπου έχουμε χτίσει τις φωλιές μας, χάνουμε από τα μάτια μας την εικόνα του δάσους. Ομως η ιστορική μας μοίρα αποκλείεται να είναι μοναχική.
Κοινός τόπος και τον παπαγαλίζουμε όλοι: Η Ευρώπη έχει αλλάξει, δεν αναγνωρίζεται. Οσο υπήρχε η απειλή του εφιάλτη στην Ανατολή, ο ολοκληρωτισμός της Σοβιετίας, του Μάο, των Ερυθρών Χμερ, οι κοινωνίες της Ευρώπης ήταν το σύμβολο της μάχης για την υπεράσπιση των θεσμών της δημοκρατίας, των προϋποθέσεων του κοινωνικού κράτους. Ακόμα και όταν οι ΗΠΑ διολίσθαιναν στην αυθαιρεσία του μακαρθισμού ή στη στήριξη απάνθρωπων δικτατοριών λατινοαμερικανικού τύπου, η κριτική εγρήγορση του πολιτικού αντιλόγου αντλούσε από τις αρχές των ευρωπαϊκών δημοκρατικών κατακτήσεων.

Μόλις η σοβιετική απειλή κατέρρευσε, η Ευρώπη μοιάζει να παραιτήθηκε, αυθωρεί και αμαχητί, από την ασυμβίβαστη υπεράσπιση των δημοκρατικών θεσμών και του κοινωνικού κράτους. Παραδόθηκε «ανεπαισθήτως» στην αντίπαλη του μαρξιστικού ολοκληρωτισμού ακρότητα: στον ολοκληρωτισμό των «Αγορών». Και έτσι στην Ελλάδα, στον στενό ορίζοντα της μονόδενδρης οπτικής, έχουμε αφτιασίδωτη την εικόνα της εξωφρενικής κωλοτούμπας: Ο θλιβερός παλαιοημερολογήτης υπερασπιστής της Σοβιετίας να κόπτεται σήμερα στο βήμα της Βουλής, για την υπεράσπιση της δημοκρατίας και του κοινωνικού κράτους (νοσταλγώντας, προφανέστατα, τους τζιχαντιστές της ΟΠΛΑ). Ενώ τα «φιλελεύθερα» και τα «σοσιαλιστικά» κόμματα να φρενιάζουν έξαλλα απαιτώντας την τυφλή, ειλωτική υποταγή μας στους εκβιασμούς των προστάτιδών μας «Αγορών».

Σίγουρα, η σημερινή Ελλάδα είναι ευκρινέστατο πεδίο, προκειμένου να μελετηθεί η παραίτηση της Ευρώπης από την πολιτισμική της ταυτότητα στις μέρες μας. Επιμένουν σε αυτό το τραγικό προνόμιο της Ελλάδας σοβαροί και έμπειροι πρώην ηγέτες ευρωπαϊκών κρατών, κορυφαίοι τίμιοι οικονομολόγοι, συνεπείς μαχητές της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Συνόψισε την πιστοποίηση του ελλαδικού προνομίου η γαλλική εφημερίδα Le Monde, καύχημα της ευρωπαϊκής δημοσιογραφίας, με τον πρωτοσέλιδο-ολοσέλιδο τίτλο, την Κυριακή του εδώ δημοψηφίσματος (5.7.2015): «Το μέλλον της Ευρώπης παίζεται στην Αθήνα». Οχι ότι παίζεται στην Αθήνα το ευρωπαϊκό μέλλον της Ελλάδας, αλλά ότι στην Αθήνα παίζεται το ευρωπαϊκό ή όχι μέλλον της Ευρώπης.

Δυστυχώς η ελλαδική μας κοινωνία, βυθισμένη σε δραματική ανθρωπολογική παρακμή, ήταν αναπότρεπτο να οδηγήσει τη διαχείριση της κορυφαίας αυτής ιστορικής ευθύνης σε παταγώδες φιάσκο. Την αναμέτρηση της Ευρώπης με την ευρωπαϊκότητά της (έστω και στην εν σμικρώ περίπτωση του ελλαδικού κρατιδίου) –αναμέτρηση της δημοκρατίας και του κοινωνικού κράτους με τον στυγνό οικονομισμό των απάτριδων «Αγορών»– τη διαχειρίστηκε ελλαδικό πολιτικό προσωπικό φορτωμένο τις αναπηρίες της παρακμής μας: Απροετοιμασία, προχειρότητες, ιδεολογικά ρητορεύματα και ταυτόχρονα επαρχιωτικές πεφυσιωμένες συμπεριφορές, ναρκισσισμός. Κυρίως, όμως, απουσία κοινωνικού οράματος ικανού να αντιπαλαίψει τον μηδενιστικό ιστορικοϋλιστικό ολοκληρωτισμό της νεοκαπιταλιστικής, παγκοσμιοποιημένης Σοβιετίας.
Το υπόλοιπο ελλαδικό πολιτικό προσωπικό, το αντιπολιτευόμενο τους διαχειριστές της ιστορικής αναμέτρησης, αποδείχτηκε ακόμα θλιβερότερη έκφανση της παρακμής μας. Κρίσεις και χαρακτηρισμοί για αναστήματα σπιθαμιαία και κωμικά περιττεύουν. Το αποτέλεσμα βαραίνει: ένας καινούργιος φανατισμός, με πείσμα, πάθος και άρνηση κάθε λογικής, που τον μετάγγιζαν αλλόφρονα τα εκπεσμένα σε επίπεδο πρωτογονισμού εμπορικά τηλεοπτικά κανάλια.
Μεθοδικά διεφθαρμένη και εξηλιθιωμένη με την ποδοσφαιρολαγνεία και τον κρατικό τζόγο η ελλαδική κοινωνία, άγλωσση, ανιστόρητη, με πουλημένη την ψυχή της στη λατρεία του μαμωνά, έδειχνε να εγγυάται ένα θρίαμβο σαρωτικό του «ναι»: την απόλυτη κατάφαση στο χρήμα, στην καταναλωτική υστερική μονοτροπία. «Ναι» στον εκβιασμό των παντοδύναμων αγορών, στην πρόκριση του ειλωτισμού με μόνη προσδοκία τον παρά. Η θηλιά στον λαιμό (οι κλειστές τράπεζες ωμή τρομοκρατία), το φάσμα της λιμοκτονίας να παραμονεύει στο επόμενο εικοσιτετράωρο. Και μέσα σε αυτές τις εξωφρενικές συνθήκες, η παρακμιακή ελλαδική κοινωνία έκανε την έκπληξη: Χωρίς εξάρσεις, χωρίς επαναστατικές ιδεοληψίες, σεμνά, ήρεμα, σοβαρά, το 62% του λαού είπε «όχι». Και οι μανιασμένοι κοσμοκράτορες αφηνίασαν.

Αυτό το απρόσμενο λαϊκό ήθος είχε να διαχειριστεί στη συνέχεια ο κ. Τσίπρας, αυτό τα ξάφνιασμα. Αλλά με τον ανασχηματισμό της κυβέρνησής του έδειξε να μην κατάλαβε ούτε τι ακριβώς συνέβη ούτε τι υποχρεώσεις δημιουργεί αυτό που συνέβη. Με τον ανασχηματισμό έδιωξε τους Δον Κιχώτες, που απαιτούσαν μάχη με τους ανεμόμυλους, δηλαδή επιστροφή στον επαρχιωτισμό της δραχμής. Δεν υποψιάστηκε όμως ότι το ευρωπαϊκό μέλλον της Ευρώπης είναι συνάρτηση του ελληνικού μέλλοντος της Ελλάδας, επομένως το παιχνίδι θα κριθεί όχι τόσο στα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών όσο στον ανασχηματισμό Παιδείας και Πολιτισμού. Με τον κ. Μπαλτά και τη διαιώνιση της εκπαιδευτικής αστοχίας, το «όχι» στον αυτεξευτελισμό των Ελλήνων πάει χαμένο, νεκρώνονται οι ρίζες που γεννάνε τον αυτοσεβασμό και την αξιοπρέπεια του λαού μας.
Είναι πρόκληση, σε ώρες τόσο οδυνηρά και επικίνδυνα κρίσιμες, να συνεχίζονται οι κυβερνητικοί ανασχηματισμοί, του τύπου της ανακύκλωσης «δευτερεύοντος κομματικού υλικού», που καθιέρωσε ο κ. Σαμαράς.
Εχοντας τώρα την άμεση και αλγεινή πείρα ο κ. Τσίπρας με ποιον αδίστακτο σκοταδισμό αντιπαλεύει, θα ήταν φυσικό να ανασχηματίζει κάθε τόσο το επιτελείο του βελτιώνοντας αδιάκοπα την ανθρώπινη ποιότητα που απαιτούν οι στόχοι της αναμέτρησης.

Ακόμα και στη φανατισμένη στο εσωτερικό της χώρας προκατάληψη δεν έχει ο πρωθυπουργός τίποτα ισχυρότερο να αντιτάξει από την ανθρώπινη ποιότητα των επιλογών του. Χωρίς να περιμένει αναγνώριση ή έπαινο, αφού η σύγχυση που δημιουργείται από την εμπάθεια είναι σωστή σκοτοδίνη: Ακόμα και όταν οι ηγέτες της Ε.Ε. κατέλυαν βάναυσα κάθε έννοια δημοκρατίας υποδείχνοντας στον ελληνικό λαό τι απαιτούσαν να ψηφίσει, μεγάλη μερίδα των Ελλήνων τούς δικαίωνε, με το δικαιολογητικό ότι οι κυβερνήτες μας ήταν αναξιόπιστοι! Ή ήταν αδύνατο για τους τυφλά φανατισμένους να ξεχωρίσουν αν η «στάγδην» παροχή ρευστότητας στις ελληνικές τράπεζες ήταν ωμός, απάνθρωπος γκανγκστερικός εκβιασμός ή παιδαγωγικό επιτίμιο για να συνετιστούν οι κακόδοξοι κυβερνήτες μας.

Την αλήθεια του πρωτοσέλιδου-ολοσέλιδου τίτλου της Monde (ότι το ευρωπαϊκό μέλλον της Ευρώπης είναι συνάρτηση του ελληνικού μέλλοντος της Ελλάδας) ο κ. Τσίπρας έδειξε να την κατάλαβε τόσο όσο την καταλάβαιναν και ο κ. Σαμαράς, ο κ. Σημίτης, ο βραχύς κ. Καραμανλής. Αν διαφέρει ο κ. Τσίπρας, τουλάχιστον σε ταλέντο, μένει να αποδείξει ότι ξέρει να διδάσκεται «καθ’ οδόν».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

25/7/15

To νέο σκίτσο του Αρκά

Ένα νέο σκίτσο στην επίσημη σελίδα του στο Facebook ανέβασε ο γνωστός σκιτσογράφος Αρκάς.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

23/7/15

Τι αλλάζει στους πλειστηριασμούς

Το πολύ μέσα σε τέσσερις μήνες όσοι έχουν στεγαστικά δάνεια που είναι στο «κόκκινο» μπορεί να δουν τους κόπους και τα όνειρα μιας ζωής να βγαίνουν στο σφυρί και να χάνονται σε εξευτελιστικές τιμές, μετά την χθεσινή ψήφιση από την Βουλή του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που προβλέπει πλειστηριασμούς με διαδικασίες εξπρές.
Ουσιαστικά είναι παντελώς απροστάτευτοι απέναντι στις Τράπεζες οι δανειολήπτες οι οποίοι λόγω της οικονομικής κρίσης της τελευταίας πενταετίας δεν μπορούσαν να πληρώσουν στις Τράπεζες τις δόσεις των στεγαστικών δανείων τους, με συνέπεια τα δάνεια τους να περάσουν στο κόκκινο.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο «protothema.gr» το μέλος της συντονιστικής επιτροπής των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος και πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Κορίνθου Παναγιώτης Νικολόπουλος, με το νέο «Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, γνωστό σχέδιο «Χαμηλοθώρη» περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό οι δυνατότητες άμυνας των οφειλετών - πολιτών».
Δηλαδή, τονίζει ο κ. Νικολόπυλος, αυτός ο οποίος έχει «μια οφειλή έστω προς μια Τράπεζα, υπάρχει πλέον κίνδυνος μέσα σε μερικούς μήνες να απολέσει την περιουσία του, αφού οι δυνατότητες προσφυγής στην Δικαιοσύνη περιορίζονται».
Ακόμη, τονίζει ο κ. Νικολόπουλος, ότι «τα ακίνητα θα εκπλειστηριάζονται με βάση τις εμπορικές τους αξίες, οι οποίες πλέον είναι πάρα πολύ χαμηλές και έτσι ο οφειλέτης - πολίτης ο οποίος αδυνατεί να πληρώσει, κινδυνεύει να εκπλειστηριαστεί η περιουσία του με εξευτελιστικό τίμημα».
Ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας ρητά προβλέπει ότι οι πλειστηριασμοί θα γίνονται πλέον όχι με βάση τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων - όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα - αλλά με βάση τις εμπορικές αξίες.
Έτσι, για την εκτίμηση της αξίας ενός του ακινήτου που κατάσχεται από τις Τράπεζες, προκειμένου να βγει σε πλειστηριασμό, λαμβάνεται υπόψη η εμπορική αξία του ακινήτου, όπως αυτή προσδιοριζόταν κατά το χρόνο της κατάσχεσης.
Επίσης, ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου ορίζεται η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιοριζόταν κατά το χρόνο της κατάσχεσης.
Με αυτό το νέο νομοθετικό πλαίσιο παρέχεται απερίφραστα η δυνατότητα στις Τράπεζες να προσδιορίζουν μικρές εμπορικές αξίες στα ακίνητα που πρόκειται να βγουν στο πλειστηριασμό.
Κάτι που είναι σε βάρος των δανειοληπτών. Και αυτό γιατί οι δανειολήπτες θα αποσβένουν μικρότερο ποσό χρέους, ενώ αντίθετα το κέρδος των Τραπεζών θα πολλαπλασιάζεται, αφού το υπόλοιπο της οφειλής του δανειολήπτη θα εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
Παράλληλα, η δικαστική άμυνα των δανειοληπτών απέναντι στους πλειστηριασμούς περιορίζεται αισθητά έως και σχεδόν μηδενίζεται, ενώ ο χρόνος προσβολής των πράξεων που οδηγούν στην αναγκαστική εκτέλεση είναι πλέον ασφυκτικός.
Με άλλα λόγια με το παλαιό νομοθετικό πλαίσιο όλες οι πράξεις της προδικασίας και κύριας διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης μέχρι και το σημείο της κατάσχεσης μπορούσαν να προσβληθούν μέσα σε 45 ημέρες.
Τώρα με το νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας οι προθεσμίες αυτές περιορίζονται στις 15 ημέρες, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα η δικαστική άμυνα του δανειολήπτη, μέσω του δικηγόρου του, να είναι ελλιπής και ατελής.
Και αυτό, γιατί δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για την συγκέντρωση των στοιχείων και αναγκαίων εγγράφων, ενώ η νομική προετοιμασία κ.λπ. Είναι ελλιπής.
Την ίδια στιγμή, η προθεσμία προσβολής του πλειστηριασμού των ακινήτων περιορίζεται από τις 90 στις 60 ημέρες από τη μεταγραφή της σχετικής κατακυρωτικής έκθεσης.
Τα μέχρι χθες στάδια που μπορούσε να ασκηθούν ανακοπές ήταν τρία, ενώ τώρα με το νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας περιορίζονται στα δύο και ο δανειολήπτης-οφειλέτης δεν έχει πλέον δικαίωμα να ασκήσει αναίρεση κατά της απόφασης της ανακοπής.
Από 15 μέρες περιορίζεται στις 5 ο χρόνος που πρέπει η αναγγελία του πλειστηριασμού να επιδοθεί στον συμβολαιογράφο πριν την ημερομηνία του πλειστηριασμού, ενώ μέσα στο 5νθήμερο αυτό πρέπει να κατατεθούν και τα έγγραφα που αποδεικνύουν την απαίτηση της Τράπεζας.
Παράλληλα, όπως επισημαίνει ο κ. Νικολόπουλος, «κατά την διαδικασία της ικανοποίησης των δανειστών προτάσσονται τα δικαιώματα των Τραπεζών σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων, των ασφαλιστικών φορέων, ακόμη δε και του Δημοσίου».
Με άλλα λόγια, συνεχίζει το μέλος της συντονιστικής επιτροπής της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων, ένας εργαζόμενος ο οποίος επιδιώκει να πάρει την αποζημίωσή του ή τα δεδουλευμένα του μέσα από διαδικασίες πλειστηριασμών των ακινήτων της επιχείρησης στην οποία εργαζόταν, ενδεχομένως δεν θα ικανοποιείται η απαίτησή του, αφού πρώτα θα ικανοποιείται η απαίτηση της Τραπέζης προς την οποία υπάρχει οφειλή».
Χαρακτηριστικό είναι ότι για τον επανακαθορισμό της σειράς κατάταξης στην διαδικασία της ικανοποίησης των δανειστών, ακόμη έχει αντιδράσει και το Γενικό Λογιστήριο του Κράους, το οποίο έχει επισημάνει ότι το μέτρο αυτό, λειτουργεί σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς δημιουργείται απώλεια εσόδων.
Σε περίπτωση που το ακίνητο που πλειστηριάστηκε είναι μισθωμένο, τότε ο μισθωτής πρέπει μέσα σε δύο μήνες να εγκαταλείψει το ακίνητο, ανεξάρτητα εάν επάνω του έχει πραγματοποιήσει επένδυση, την οποία ήλπιζε ότι θα την αποσβέση σε βάθος χρόνου.
Επιπλέον, με τον νέο Κώδικα, καταργείτε η προφορικότητα στο ακροατήριο (εμμάρτυρη κατάθεση), αναφέρει ο κ. Νικολόπουλος και εξηγεί: «Ο δικαστής πλέον δεν θα μπορεί ο ίδιος να εξετάζει μάρτυρες, ώστε να οδηγηθεί στην σωστή κρίση, με αποτέλεσμα να καταργείται το Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της δημοσιότητας».
Δεν παραλείπει να αναφέρει ο κ. Νικολόπουλος ότι ο νέος «Κώδικας έχει αποδοκιμαστεί από το σύνολο του νομικού κόσμου της χώρας και δη από τους δικηγόρους, δικαστές και τις δικαστικές Ενώσεις, από τα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας, από τους συμβολαιογράφους και τους δικαστικούς επιμελητές».
Τέλος, σημειώνει ότι οι δικηγόροι απέρριψαν με δημοψήφισμα τους (ποσοστό 93%), τον Κωδικά τον Δεκέμβριο του έτους 2014 όταν ακόμη αυτός ήταν σχέδιο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Με 230 «ναι» ψηφίστηκε το δεύτερο πακέτο προαπαιτουμένων

Με 230 θετικές ψήφους υιοθετήθηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων μέτρων. Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισε ο Γιάνης Βαρουφάκης. «Όχι» ψήφισαν 63 βουλευτές (31 εκ των οποίων από τον ΣΥΡΙΖΑ) και παρόντες δήλωσαν πέντε.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την ψηφοφορία για τα πρώτα μέτρα, την περασμένη Τετάρτη, 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν «όχι», 6 δήλωσαν «παρών», ενώ μία βουλευτής ήταν απούσα.
Από τον ΣΥΡΙΖΑ «όχι» ψήφισαν οι: Ζωή Κωνσταντοπούλου, Αγλαΐα Κυρίτση, Κώστας Ήσυχος, Νάντια Βαλαβάνη, Δημήτρης Στρατούλης, Δημήτρης Κοδέλας, Ελένη Σωτηρίου, Βασίλης Χατζηλάμπρου, Ιωάννης Σταθάς, Κώστας Ζαχαριάς, Αθανάσιος Σκούμας, Κώστας Λαπαβίτσας, Θωμάς Κώτσιας, Ιωάννα Γαϊτάνη, Μιχάλης Κριτσωτάκης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Ηλίας Ιωαννίδης, Ραχήλ Μακρή, Αμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία, Βαγγέλης Διαμαντόπουλος, Ιωάννης Ζερδελής, Στάθης Λεουτσάκος, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Θανάσης Πετράκος, Ελένη Ψαρρέα, Κώστας Δελημήτρος, Ζήσης Ζάννας, Βασίλης Κυριακάκης, Στέφανος Σαμοΐλης, Ευγενία Ουζουνίδου Αλεξάνδρα Τσανάκα.
«Παρών» ψήφισαν από τον ΣΥΡΙΖΑ οι: Ηρώ Διώτη, Βασιλική Λέβα, Κωνσταντίνος Δερμιτζάκης, Κασιμάτη Νίνα, Τζίκα Κωστοπούλου.
Η πλειοψηφία της Ολομέλειας αποφάσισε υπέρ της διαδικασίας του κατεπείγοντος και της πρότασης της διάσκεψης. Μετά το τέλος της επί της διαδικασίας της ψηφοφορίας, η Ζωή Κωνσταντοπούλου παρέδωσε την έδρα του προεδρεύοντος στον α' αντιπρόεδρο της Βουλής Αλέξη Μητρόπουλο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »