31/8/14

Πελατειακό κράτος μόνιμο, για πάντα

Ο​​ι πραγματικότητες «δημοκρατία» και «πελατειακό κράτος» αλληλοαποκλείονται: Οπου προκύψει πελατειακό κράτος, η δημοκρατία πεθαίνει, και όπου λειτουργεί δημοκρατία, πελατειακό κράτος δεν είναι δυνατό να υπάρξει. Πρόκειται για πραγματικότητες ριζικά (εξ ορισμού) αντιθετικές, ασύμπτωτες, ασύμβατες. Η μια αναιρεί την άλλη, είναι αδύνατο να συνυπάρξουν.

Τυχόν απόπειρες συμβιβασμού της αντίθεσης συνιστούν απάτη – όχι ότι καταλήγουν σε απάτη, αλλά, από το ξεκίνημά τους, είναι απάτη. Ούτε λογικά ούτε στην πράξη χωράει συμβιβασμός, αποκλείονται οι «αμοιβαίες υποχωρήσεις», ο «περιορισμός» του πελατειακού κράτους, η κάποια «χαλιναγώγησή» του. Το πελατειακό κράτος είναι το ακριβές ανάλογο μιας ξενικής κατοχής, εξίσου αυθαίρετο και ιδιοτελές με το καθεστώς που επιβάλλουν εχθρικά στρατεύματα όταν υποτάξουν μια χώρα – τα συμφέροντα των κατακτητών αδύνατο να συμπέσουν με τις ανάγκες των κατακτημένων. «Περιορισμός» ή «βελτίωση» της ιδιοτέλειας και αυθαιρεσίας ενός στρατού κατοχής («μετριασμός» του καθεστώτος δουλείας) είναι έξω από κάθε λογική – ή θα αποτιναχθεί ο ζυγός ή όχι.

Τι είναι το «πελατειακό κράτος»; Είναι η εμπορευματοποίηση των σχέσεων της εξουσίας με τον πολίτη, η εκδοχή του πολίτη ως πελάτη συναλλασσόμενου με την εξουσία, η άσκηση της πολιτικής με τους όρους της αγοράς, τους κανόνες του μάρκετινγκ. Η εξουσία πουλάει τους διορισμούς στο Δημόσιο και ο πολίτης - πελάτης αγοράζει τον διορισμό με την ψήφο του, με την παντοδαπή στράτευσή του στο κόμμα που τον διόρισε. Ο διορισμός είναι κέρδος σημαντικό: ισόβια εξασφάλιση μηνιάτικου άνευ όρων (χωρίς έλεγχο της παραγόμενης εργασίας, των ικανοτήτων και προσόντων, της εργατικότητας ή της φυγοπονίας, της εντιμότητας ή της φαυλότητας).

Το πελατειακό κράτος διαβαθμίζει τα εμπορεύσιμα: Πουλάει και τις αναθέσεις δημόσιων έργων, την αποκλειστικότητα προμηθειών του δημοσίου, διαχείρισης «κοινοτικών κονδυλίων», διαχείρισης τηλεοπτικών συχνοτήτων. Στις περιπτώσεις αυτές ο πολίτης - πελάτης δεν πληρώνει τους εξουσιαστές απλώς με την ψήφο του και τη στράτευσή του. Αναλαμβάνει να τρέφει τον Μινώταυρο του κομματικού ταμείου, να ικανοποιεί την απληστία των κομματικών που μεσολαβούν στη συναλλαγή, να εξασφαλίζει και ο ίδιος την ανταμοιβή για το ρίσκο της κλοπής.

Το πελατειακό κράτος εντάσσει στη λογική της δοσοληψίας και κάθε άλλη, συνταγματικά προβλεπόμενη, θεσμική λειτουργία κορυφαίας κοινωνικής ευθύνης: Της ευθύνης για την άμυνα της χώρας, για την απονομή του δικαίου, για την υπεύθυνη πληροφόρηση του πολίτη και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, για την κοινωνική ασφάλιση, για τη νοσοκομειακή περίθαλψη. Διορίζει το πελατειακό κράτος τις ηγεσίες: των Ενόπλων Δυνάμεων, των Ανώτατων Δικαστηρίων, της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, των Ασφαλιστικών Ταμείων, των Δημόσιων Νοσοκομείων. Με αντάλλαγμα οι διοριζόμενοι να εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κόμματος που κυβερνάει και όχι της συντεταγμένης σε κράτος κοινωνίας.

Γι’ αυτό και στο πελατειακό κράτος ο κάθε τυχάρπαστος, κωμικά ανίκανος ή φαυλεπίφαυλος κομματάνθρωπος (πελάτης της εξουσίας) μπορεί να ηγείται του ασφαλιστικού συστήματος, με εντολή την καταλήστευση του αποταμιευμένου μόχθου δημόσιων λειτουργών. Οποιοσδήποτε απόστρατος καραβανάς να βρεθεί διοικητής νοσοκομείου υπερσύγχρονης ιατρικής τεχνολογίας. Κραυγαλέες μετριότητες δικαστών ή αξιωματικών να αναβιβαστούν στα κορυφαία επιτελικά πόστα της Δικαιοσύνης ή της Αμυνας, επειδή είχαν έγκαιρα αντιληφθεί ότι μόνο με κομματική εύνοια θα «προκόψουν».

Το μοιραίο και ολέθριο δεδομένο είναι ότι το πελατειακό κράτος, ενώ καταλύει και αναιρεί τη δημοκρατία, λειτουργεί μόνο με τους όρους της δημοκρατίας, μόνο σφετεριζόμενο τους όρους της δημοκρατίας, μόνο με παράχρηση και κατάχρηση των προδιαγραφών της δημοκρατίας. Δεν αρνείται το πελατειακό κράτος κανένα θεσμό και καμιά λειτουργία της δημοκρατίας, απλώς (πρβλ. το καβαφικό «ανεπαισθήτως») αλλάζει την αιτία και τον σκοπό (το «νόημα») των θεσμών και λειτουργιών της δημοκρατίας: To «κράτος» (η εξουσία) δεν υπηρετεί τον «δήμο» (την κοινωνία των σχέσεων, το άθλημα της πολιτικής κοινωνίας των προσώπων), αλλά τον πρωτογονισμό της ιδιοτέλειας, τον ατομοκεντρισμό των ενστίκτων αυτοσυντήρησης, κυριαρχίας, ηδονής.

Γι’ αυτό και μια κοινωνία που έχει υποστεί τη μετάλλαξη της δημοκρατίας σε πελατειακό κράτος, είναι αδύνατο να απαλλαγεί ποτέ από αυτή τη μετάλλαξη με δημοκρατικούς όρους. Διότι οι δημοκρατικοί όροι εκεί έχουν παραφθαρεί και διαστραφεί έτσι, ώστε να αποκλείουν τη λειτουργία της δημοκρατίας, να συνιστούν καταστατικές αρχές του πελατειακού κράτους. Οι κομματάνθρωποι έχουν κόψει και ράψει το Σύνταγμα στα μέτρα της προσχηματικής δημοκρατίας – έχουν περιλάβει στο Σύνταγμα διάταξη που επιτρέπει μόνο «αναθεωρήσεις» κάποιων διατάξεών του και οι αναθεωρήσεις να γίνονται μόνο από την παρωδία Κοινοβουλίου του πελατειακού κράτους. Επομένως καινούργιο Σύνταγμα από ακομμάτιστη Συντακτική Εθνοσυνέλευση δεν μπορεί να προκύψει παρά μόνο από κατάλυση του έννομου κράτους, δηλαδή από «επανάσταση» – με το ρίσκο του παραλογισμού και του χάους.

Ετσι το πελατειακό κράτος έχει εξασφαλίσει ανενόχλητη τη διαιώνισή του. Αυθαιρεσία στρατού κατοχής και πηγαίνει κρεσέντο: Τα όσα συμβαίνουν σήμερα με τη φυλάκιση αναπολόγητων βουλευτών και τη διακοπή χρηματοδότησης ψηφισμένου νομότυπα κόμματος, συμπτωματικά αφορούν σε περίπτωση ιδεολόγων του εγκλήματος και συμπεριφορών υποκόσμου. Αύριο η αυθαιρεσία μπορεί να βάλει στο στόχαστρο και οποιοδήποτε κόμμα του «συνταγματικού τόξου», χωρίς την παραμικρή και πάλι αντίδραση της Δικαιοσύνης. Μην ξεχνάμε ότι ο πολύς κ. Μπαλτάκος δεν λογοδότησε ποτέ για τον βιντεοσκοπημένο ρόλο του στην πολιτική προσεταιρισμού των Νεοναζιστών – απαθανάτισε όμως σε οπτικό ντοκουμέντο την ετοιμότητα του πελατειακού κράτους να συμπαίξει ακόμα και με το κοινωνικό περιθώριο, για να ψηφοθηρήσει.

Η ασυδοσία του κομματικού (πελατειακού) κράτους συνδυασμένη με την αχρήστευση της Δικαιοσύνης γεννάει τρόμο. Η εξουσία συντρίβει όποιον της αντιστέκεται, και συγκαλύπτει αδιάντροπα τους συνεργούς της στην αυθαιρεσία. Το πελατειακό κράτος βύθισε την Ελλάδα, με τον εξωφρενικό υπερδανεισμό, στην καταστροφή, στον πνιγμό της χρεοκοπίας, στην απώλεια της εθνικής ανεξαρτησίας. Δεν λογοδότησε κανείς γι’ αυτά τα εγκλήματα. Κυβερνούν οι αυτουργοί των εγκλημάτων και η αυθαιρεσία τους, τα ψεύδη και οι κομπασμοί τους μεταγγίζουν τρόμο, ανελπιστία, πανικό. Με τα εξομοιωμένα, σε όλα τα κανάλια, Δελτία Ειδήσεων μπαίνει στο σπίτι μας το πελατειακό κράτος σαν αδίστακτος κακοποιός. Και με τα «πρωινάδικα» η ναυτία και αηδία της παρέλασης θλιβερών ανθρωπαρίων υπουργοποιημένης μικρόνοιας και ευτέλειας.

Το πελατειακό κράτος τελικός και οριστικός νικητής.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

30/8/14

Η κυβέρνηση-τυμβωρύχων κλείνει την Εφορεία που είναι υπεύθυνη για την Αμφίπολη

Την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, που διενεργεί τις ανασκαφές στην Αμφίπολη, θα κλείσει η κυβέρνηση στις 28 Οκτωβρίου, καταγέλλει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Οι αρχαιολόγοι κάνουν λόγο για μαύρη μέρα για την αρχαιολογική υπηρεσία, καθώς δημοσιεύτηκε το Προεδρικό Διάταγμα του Νέου Οργανισμού το
υ ΥΠΠΟΑ στο ΦΕΚ 171/Α/28-8-2014, το οποίο αλλάζει τη δομή της. "Τη στιγμή που η κυβέρνηση παριστάνει ότι ρίχνει βάρος στην αρχαιολογική έρευνα εκμεταλλευόμενη πολιτικά τη συνεχιζόμενη ανασκαφική έρευνα στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης, ταυτόχρονα συρρικνώνει τις Εφορείες" τονίζει ο Σύλλογος.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων:
Δημοσιεύτηκε το Προεδρικό Διάταγμα του Νέου Οργανισμού του ΥΠΠΟΑ στο ΦΕΚ 171/Α/28-8-2014. Χωρίς να προηγηθεί κανένας διάλογος ούτε με τους εργαζόμενους, ούτε με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, ούτε με τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς –παρά τις συνεχείς εκκλήσεις του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων εδώ και τρία χρόνια με διαρκή υπομνήματα– η αρχαιότερη Υπηρεσία του ελληνικού κράτους αλλάζει δομή, όταν ο προηγούμενος Οργανισμός θεσμοθετήθηκε μόλις το 2003, και δεν έχει αποτιμηθεί καν η λειτουργία του.

Τη στιγμή που η κυβέρνηση παριστάνει ότι ρίχνει βάρος στην αρχαιολογική έρευνα εκμεταλλευόμενη πολιτικά τη συνεχιζόμενη ανασκαφική έρευνα στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης, ταυτόχρονα:
·         Συρρικνώνει τις Εφορείες Αρχαιοτήτων σε όλη τη χώρα, που είναι η πραγματική ραχοκοκαλιά της προστασίας και της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Ακόμη και η ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, που διενεργεί τις ανασκαφές στην Αμφίπολη, θα πάψει να υπάρχει στις 28 Οκτωβρίου 2014, στο βωμό της «οριζόντιας μείωσης δομών» κατά 40% που ζητάει η Τρόικα και το ΥΔΜΗΔ.
·         Εξαφανίζει από τα Μουσεία νευραλγικά Τμήματα, όπως αυτά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των εκθέσεων, ανοίγοντας το δρόμο για να τα παραχωρήσει σε ιδιώτες.
·         Ιδρύει πέντε νέες υπηρεσίες υπαγόμενες απευθείας στο Γραφείο Υπουργού, μιας και εκεί, φαίνεται, δεν χρειάζεται να τηρηθεί η «μείωση των οργανικών δομών».
Μία από αυτές, η «Ειδική Υπηρεσία Προβολής και Αξιοποίησης» φαίνεται ότι ήδη έχει αρχίσει άτυπα να λειτουργεί με αφορμή την Αμφίπολη, εμπλέκοντας εξωϋπηρεσιακούς παράγοντες που δήθεν προσφέρουν υπηρεσίες αφιλοκερδώς, προκειμένου να υπαχθούν τα αποτελέσματα της αρχαιολογικής έρευνας με απαράδεκτο τρόπο στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς!
·         Καταργεί όλες τις κενές οργανικές θέσεις, σε ένα Υπουργείο που είναι ήδη υποστελεχωμένο, προσπαθώντας να διαιωνίσει αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.
·         Θέτει σε ομηρία όλους τους προϊστάμενους Διευθύνσεων και Τμημάτων (ακόμη και αυτούς που έγιναν Τμηματάρχες μόλις ενάμιση μήνα πριν!), αφού σύμφωνα με τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις του ΥΔΜΗΔ, με την ισχύ των νέων Οργανισμών λήγει η θητεία των Διευθυντών και… ο Υπουργός τοποθετεί προϊστάμενους στις νεοσύστατες Υπηρεσίες κατά το δοκούν!
·         Η πολιτική ηγεσία παίρνει την ευθύνη να προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στα 600 έργα ΕΣΠΑ με συνολικό προϋπολογισμό 744 εκ. ευρώ και στις εκατοντάδες σωστικές ανασκαφές στο πλαίσιο έργων τρίτων, που εκτελούνται αυτή τη στιγμή από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Κι όλα αυτά στο όνομα δήθεν της «εξοικονόμησης»!
Η οικονομική επιβάρυνση που θα προκληθεί και τα σημαντικά προβλήματα που θα ανακύψουν, και οι καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών βαρύνουν εξ ολοκλήρου την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και την Κυβέρνηση.

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, στη βάση των αποφάσεων διαδοχικών Συνελεύσεων του, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και σε κάθε νομική ενέργεια προκειμένου να μην εφαρμοστεί αυτό το Οργανόγραμμα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Τι κάνουμε αν γίνουμε μάρτυρες κακοποίησης ή θανάτωσης ζώου;

Έναν αναλυτικό οδηγό με όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε εάν γίνετε μάρτυρες κακοποίησης ζώου και θέλετε να το καταγγείλετε στις αρμόδιες Αρχές παρουσίασε το περιοδικό “Σκύλος & Γάτα” με τη συνδρομή της Πανελλήνιας Φιλοζωικής Ομοσπονδίας (ΠΦΟ).

Αναλυτικά κατά περίπτωση:

1. Δηλητηρίαση με φόλες

Α) Αδέσποτα ζώα
*Μάθετε εάν δραστηριοποιείται φιλοζωική οργάνωση στην περιοχή και ενημερώστε την.
*Ειδοποιήστε τα (τοπικά) ΜΜΕ και κάντε ανάρτηση στο διαδίκτυο προκειμένου να αποφύγουν τη συγκεκριμένη περιοχή όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες. Είναι σημαντικό να κατανοήσει ο κόσμος ότι οι φόλες δεν είναι επιβλαβείς μόνο για τα αδέσποτα, αλλά ελλοχεύουν και τεράστιοι κίνδυνο κυρίως για τα μικρά παιδιά.

*Κάντε καταγγελία στο αστυνομικό τμήμα.
Τα όργανα της τάξης οφείλουν αμέσως:
*Να προχωρήσουν σε έρευνα (ακόμη και στην περίπτωση καταγγελίας κατ’ αγνώστων) πριν διαβιβάσουν τη δικογραφία στην Εισαγγελία.
*Να ενημερώσουν αμέσως τον δήμο και την Κτηνιατρική Υπηρεσία της περιοχής, προκειμένου να παραληφθούν τα νεκρά ζώα για υγειονομική ταφή ή αποτέφρωση.
*Να ζητήσουν τοξικολογική εξέταση, ώστε να εντοπιστεί το είδος της θανατηφόρου ουσίας και να περιληφθεί η έκθεση στο φάκελο της δικογραφίας.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Στις περιπτώσεις φόλας σε δημόσιους χώρους, είναι σημαντικό να ειδοποιείτε πάντα την αστυνομία και τον δήμο, γιατί είναι δική τους ευθύνη να ενημερώσουν και να προστατεύσουν τους πολίτες, επισημαίνοντας την επικινδυνότητα μιας περιοχής.

Β) Ιδιόκτητο / ∆εσποζόμενο ζώο
*Κάντε μήνυση στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής σας, έστω και κατ’ αγνώστου, ώστε να συνταχθεί δικογραφία.
*Μην αμελήσετε να μεταφέρετε το ζώο στον κτηνίατρο για νεκροψία, προκειμένου να στείλει ιστούς για τοξικολογική ανάλυση. Τα ευρήματα αποτελούν πολύτιμα στοιχεία σε περίπτωση που η υπόθεση φτάσει στο δικαστήριο.

2. Παθητική κακοποίηση* / παραμέληση ζώου από τον ιδιοκτήτη
*Τραβήξτε φωτογραφίες – βίντεο που να αποδεικνύουν την παραμέληση.
*Ενημερώστε την τοπική φιλοζωική οργάνωση.
*Κάντε καταγγελία στην Κτηνιατρική ∆ιεύθυνση της οικείας Περιφέρειας, αναφέροντας αναλυτικά και με σωστή ιεράρχηση τα όσα γνωρίζετε για την παράλειψη τήρησης των κανόνων ευζωίας και των υγειονομικών διατάξεων (ακαθαρσίες, έντονη δυσοσμία κ.λπ.). Μπορείτε να κάνετε την καταγγελία τηλεφωνικά ή με fax, φροντίστε, όμως, να ζητήσετε τον αριθμό πρωτοκόλλου. Ο αριθμός αυτός βεβαιώνει ότι καταγράφηκε το γεγονός και είναι απαραίτητος για κάθε μελλοντική επικοινωνία σχετικά με την καταγγελία, καθώς και για την παραλαβή του αντιγράφου της καταγγελίας σας.
*Ειδοποιήστε τη ∆ημοτική Αστυνομία (όπου υπάρχει) ή τον Δήμο. Οφείλουν να επισκεφτούν το χώρο, να κάνουν έκθεση αυτοψίας και να επιβάλουν διοικητικό πρόστιμο ανάλογα με την παράβαση.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Αρχικά κάντε μια φιλική σύσταση στον ιδιοκτήτη. Μερικές φορές η παραμέληση είναι αποτέλεσμα άγνοιας. Ίσως είναι αποτέλεσμα και παροδικής δυσκολίας στη ζωή του. Ρωτήστε τον αν μπορείτε να τον βοηθήσετε για να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσης του ζώου. Προσπαθήστε να τον κάνετε να κατανοήσει τις υποχρεώσεις του και ενημερώστε τον για τις κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Μη γίνεστε απειλητικοί και επιθετικοί, γιατί οι περισσότεροι θα αντιδράσουν άσχημα. Ο στόχος είναι να βοηθήσετε το ζώο. Να είστε ήρεμοι και ψύχραιμοι.
Εάν ο ιδιοκτήτης δεν συμμορφωθεί:
*Πηγαίνετε στον εισαγγελέα (για την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική: κτίριο 16 στην παλιά Σχολή Ευελπίδων) και περιγράψτε όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένα το περιστατικό στοιχειοθετώντας τη σοβαρότητά του με φωτογραφίες, βίντεο, άλλους μάρτυρες κ.λπ. Ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού, ο εισαγγελέας θα δώσει σχετική παραγγελία στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής όπου υπάγεται το σπίτι του «ακατάλληλου» ιδιοκτήτη.
*Aν η καταγγελία αφορά σε περιοχή μακριά από την οποία μένετε, συντάξτε μια καταγγελτήρια επιστολή, καταγράφοντας όσο πιο αναλυτικά γίνεται το περιστατικό, επισυνάψτε τυχόν φωτογραφίες ή άλλα ντοκουμέντα και στείλτε την ταχυδρομικώς (ή με fax) στο τμήμα πρωτοκόλλου της Εισαγγελίας. Γράψτε στο κείμενο να επικοινωνήσουν μαζί σας μόλις παραλάβουν την επιστολή, ώστε να σας δώσουν τον αριθμό πρωτοκόλλου (ή πάρτε τους εσείς τηλέφωνο). Ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού και τον κίνδυνο που διατρέχει το ζώο, το τμήμα πρωτοκόλλου προωθεί την καταγγελία στον εισαγγελέα για να επιληφθεί αμέσως. Η καταγγελία μπορεί να γίνει και ανώνυμα, αλλά φροντίστε να τη στοιχειοθετήσετε επαρκώς, αλλιώς υπάρχει πιθανότητα να καταλήξει στο αρχείο.
*Ακριβώς τα ίδια βήματα ακολουθείτε στην περίπτωση που το ζώο εγκαταλείφθηκε ή ξεχάστηκε σε κλειστό σπίτι ή κτίριο. Επειδή υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κινδυνεύει άμεσα η ζωή του, λόγω έλλειψης νερού και φαγητού, μην καθυστερήσετε καθόλου.
** Τι είναι η παθητική κακοποίηση;

-Ελλιπής, κακή ή ακατάλληλη διατροφή
-Ελλιπής κτηνιατρική φροντίδα
-Κακές συνθήκες υγιεινής και διαβίωσης του ζώου
-Ακατάλληλο κατάλυμα, εκτεθειμένο στα καιρικά φαινόμενα
-Το ζώο είναι συνέχεια δεμένο / βρίσκεται μόνιμα στο μπαλκόνι / στην ταράτσα
-∆εν ασκείται, δεν βγαίνει βόλτα, δεν έχει χώρο να κινηθεί.

3. Εγκατάλειψη ζώου
*Ζητήστε βοήθεια από την τοπική φιλοζωική οργάνωση.
*Αν γνωρίζετε σε ποιον ανήκει το ζώο ή φέρει μικροτσίπ καταχωρισμένο στο όνομα του ιδιοκτήτη, πηγαίνετε στο αστυνομικό τμήμα και κάντε καταγγελία ζητώντας την αυτεπάγγελτη ποινική δίωξη του ιδιοκτήτη για εγκατάλειψη και έκθεση σε κίνδυνο του κατοικιδίου του. ∆εν χρειάζεται να κάνετε μήνυση. Η καταγγελία σας αρκεί!

4. Kακοποίηση*/ βασανισμός / θανάτωση ζώων

Α) Ιδιόκτητο / δεσποζόμενο ζώο
*Καλέστε αμέσως το 100. Υποχρεούται να παρέμβει αμέσως και σε συνεργασία με το αστυνομικό τμήμα της περιοχής όπου γίνεται η κακοποίηση να προχωρήσει σε δίωξη και σύλληψη του δράστη.
*Αν το 100 αργεί, πηγαίνετε στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα για να κάνετε καταγγελία, ζητώντας την αυτεπάγγελτη ποινική δίωξη του δράστη. ∆εν χρειάζεται να κάνετε μήνυση. Θα πρέπει να έχετε κάποιο στοιχείο, όμως, που να οδηγεί στην ταυτοποίηση του δράστη (όνομα, διεύθυνση, αριθμό κυκλοφορίας Ι.Χ. κ.ά). Με την αυτεπάγγελτη ποινική δίωξη ενεργοποιείται η διαδικασία του αυτοφώρου, εντός του οποίου ο δράστης οδηγείται στον εισαγγελέα. Αν παρέλθει η προθεσμία του αυτοφώρου, το δικαστήριο θα οριστεί για δύο ή τρία χρόνια αργότερα.
*Εάν η αστυνομία θεωρήσει ότι δεν είναι δική της αρμοδιότητα, θα την παραπέμψετε στους νόμους 1197/81 και 4039/12 αλλά και στις εγκυκλίους του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προς τα αστυνομικά τμήματα σχετικά με την υποχρέωσή τους να ερευνούν κάθε καταγγελία κακοποίησης ζώου.
*Εάν η αστυνομία αδυνατεί να ανταποκριθεί, είτε επειδή έχει άλλα επείγοντα περιστατικά και δεν προλαβαίνει είτε επειδή δεν έχει διαθέσιμο περιπολικό, πηγαίνετε κατευθείαν στον εισαγγελέα και ζητήστε να δώσει εντολή για την άμεση απομάκρυνση του ζώου και τη σύλληψη του δράστη.
*Μόλις παραλάβει την εισαγγελική εντολή, το αστυνομικό τμήμα υποχρεούται να επέμβει αμέσως. Και εδώ θα πρέπει να πείσετε τον εισαγγελέα για τη σοβαρότητα του περιστατικού, παρουσιάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία (φωτογραφίες, βίντεο, ηχογράφηση, μάρτυρες κ.λπ.).

Β) Αδέσποτο ζώο – Άγνωστος δράστης
*Όπως και παραπάνω, καλέστε αμέσως το 100, ώστε να συλληφθεί ο δράστης, ο οποίος με την αυτόφωρη διαδικασία θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα. Τονίστε τη σοβαρότητα του περιστατικού και τον άμεσο κίνδυνο που διατρέχει τόσο το ζώο, όσο και οι παρευρισκόμενοι από τη βάναυση συμπεριφορά του δράστη. Ενημερώστε τους ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να διαφύγει αν δεν παρέμβουν αμέσως.
*Ενημερώστε το φιλοζωικό σωματείο της περιοχής.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Εάν γίνετε μάρτυρες περιστατικού κακοποίησης, προσπαθήστε να κινητοποιήσετε περαστικούς και γείτονες, ώστε να μη διαφύγει ο δράστης.
Πάντα να ειδοποιείτε και τον αρμόδιο δήμο, ο οποίος υποχρεούται να έχει πρόγραμμα περίθαλψης, ώστε να επέμβει και να περιθάλψει το ζώο και να στηρίξει την καταγγελία. Αν όλοι οι δημότες απευθύνονται για οτιδήποτε αφορά στα αδέσποτα ζώα της περιοχής τους στον αρμόδιο δήμο και όχι αποκλειστικά στους φιλόζωους εθελοντές και τα φιλοζωικά σωματεία, τότε ο δήμος θα αναγκαστεί να θεσπίσει τα προγράμματα περίθαλψης και προστασίας για τα αδέσποτα ζώα, ως οφείλει.
Σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο φωτογραφία ή βίντεο με περιεχόμενο κακοποίησης ζώου, προωθήστε το link, περιγράφοντας το περιεχόμενό του στη ∆ίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο ccu@cybercrimeunit.gov.gr, αλλά και στην Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία στο info@pfo.gr.
** Κακοποίηση θεωρείται μεταξύ άλλων: η δηλητηρίαση, το κρέμασμα, ο πνιγμός, το κάψιμο, η σύνθλιψη, ο ακρωτηριασμός (κόψιμο άκρων, αυτιών και ουράς), οι κυνομαχίες, η διακίνηση οπτικοακουστικού υλικού με πράξεις βίας εναντίον ζώων, συμπεριλαμβανομένης και της σεξουαλικής κακοποίησής τους.

5. Πεταμένα νεογέννητα στα σκουπίδια
*Μόνο στην περίπτωση που πιάσετε κάποιον επ’ αυτοφώρω να τα πετάει ή γνωρίζετε ποιος το έκανε, μπορείτε να τον καταγγείλετε στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα, ζητώντας την αυτεπάγγελτη ποινική δίωξή του και επομένως τη σύλληψή του στο πλαίσιο του αυτοφώρου.
*Δεν χρειάζεται να κάνετε μήνυση. Η καταγγελία σας αρκεί!
*Αφαίρεση ζώου από τον ιδιοκτήτη σε περίπτωση κακοποίησης
*Ζητήστε βοήθεια από την τοπική φιλοζωική οργάνωση. Με εντολή του αρμόδιου εισαγγελέα αφαιρείται προσωρινά ή οριστικά το ζώο που κακοποιείται από τον ιδιοκτήτη και παραδίνεται σε έναν από τους παρακάτω ως μεσεγγυούχο:
-στο καταφύγιο αδέσποτων ζώων του αρμόδιου δήμου (εάν υπάρχει)
-σε ενδιαφερόμενο φιλοζωικό σωματείο
-σε ενδιαφερόμενο ιδιώτη.
Αν η μεταχείριση του ζώου είναι ιδιαίτερα βάναυση ή αποτρόπαια, η αφαίρεση μπορεί να είναι οριστική, ενώ ο εισαγγελέας μπορεί επίσης να απαγορεύσει στον ιδιοκτήτη την απόκτηση άλλου ζώου.
* Πώς να «πιάσει τόπο» η καταγγελία σας
Η Σοφία Τζονίκη, γενική γραμματέας της Πανελλήνιας Φιλοζωικής Ομοσπονδίας μας συμβουλεύει:
*Εάν δεν είστε ο ίδιος αυτόπτης μάρτυρας ενός περιστατικού, πριν απευθυνθείτε στις Αρχές, ελέγχετε πάντα την εγκυρότητα των καταγγελιών που ακούσατε.
*Ζητήστε βοήθεια από την τοπική φιλοζωική οργάνωση.
*Όταν μιλάτε με τις Αρχές (αστυνομία, δήμο, Εισαγγελία, Κτηνιατρική Υπηρεσία κ.ά.), να είστε πάντα ψύχραιμοι, ακόμη και αν δεν σας αντιμετωπίζουν με τον τρόπο που θα θέλατε. Μην εκδηλώνετε μεγάλη συναισθηματική φόρτιση -πιθανόν αυτή να φέρει αντίθετα αποτελέσματα- και εστιάζετε στα κρίσιμα σημεία χωρίς υπερβολικές λεπτομέρειες. Να ζητάτε πάντα τον αριθμό πρωτοκόλλου της καταγγελίας και αντίγραφο της κατάθεσης, ώστε να μπορείτε να ενημερώνεστε για την εξέλιξη.
*Το κλειδί για μια σωστή καταγγελία ή μήνυση είναι η γνώση της νομοθεσίας (ν. 4235/2014, 4039/12 και 1197/81). Εκτυπώστε τα κρίσιμα χωρία και έχετέ τα μαζί σας.
*Τα αδικήματα κατά των ζώων διώκονται αυτεπάγγελτα και οδηγούν σε σύλληψη του δράστη στο πλαίσιο του αυτοφώρου. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να κάνετε μήνυση, παρά μόνο καταγγελία. Μόνο στην περίπτωση που είστε ιδιοκτήτης ζώου συντροφιάς που κακοποιήθηκε, καταθέτετε μήνυση εναντίον του δράστη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

29/8/14

Μείωση της τραπεζικής χρηματοδότησης του εγχώριου ιδιωτικού τομέα τον Ιούλιο

Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του εγχώριου ιδιωτικού τομέα, τον Ιούλιο του 2014, διαμορφώθηκε στο -3,7%, από -3,5% τον προηγούμενο μήνα. Η καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον εγχώριο ιδιωτικό τομέα ήταν αρνητική κατά 1.160 εκατ. ευρώ (Ιούλιος 2013: αρνητική καθαρή ροή 855 εκατ. ευρώ).
Χρηματοδότηση των επιχειρήσεων
Η καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Ιούλιο του 2014, ήταν αρνητική κατά 707 εκατ. ευρώ (Ιούλιος 2013: αρνητική καθαρή ροή 482 εκατ. ευρώ) και ο  ετήσιος  ρυθμός  μεταβολής  διαμορφώθηκε  σε  -4,9%, από -4,7% τον Ιούνιο του 2014. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων διαμορφώθηκε σε -4,8%, από -4,7% τον προηγούμενο μήνα και η καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 465 εκατ. ευρώ (Ιούλιος 2013: αρνητική  καθαρή ροή 449 εκατ. ευρώ). Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων διαμορφώθηκε σε -7,4%, τον Ιούλιο του 2014, από -4,1% τον προηγούμενο μήνα.
Χρηματοδότηση των ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και ατομικών επιχειρήσεων
Η καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις, τον Ιούλιο του 2014, ήταν αρνητική κατά 132 εκατ. ευρώ (Ιούλιος 2013: θετική  καθαρή ροή  39 εκατ. ευρώ) και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της διαμορφώθηκε  στο 0,2%, από 1,5%  τον προηγούμενο μήνα.
 Χρηματοδότηση των ιδιωτών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων
Αρνητική κατά 322 εκατ. ευρώ ήταν η καθαρή ροή χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, τον Ιούλιο του 2014 (Ιούλιος 2013: αρνητική καθαρή ροή 412 εκατ. ευρώ) και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -2,9%, από -3,0%  τον προηγούμενο μήνα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

27/8/14

Διογκώνεται το κύμα συνταξιούχων. Θα φθάσουν τους 600.000 ως το 2016

Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των συνταξιοδοτούμενων εργαζομένων λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί στο Ασφαλιστικό, γεγονός που προκαλεί την ανησυχία της κυβέρνησης.
Mέσα στο τρίμηνο Iουνίου-Aυγούστου συνταξιοδοτήθηκαν 34.952 εργαζόμενοι (εκτός Δημοσίου), με τον εκτιμώμενο αριθμό να ξεπερνά τους 200.000 έως το τέλος του έτους και τους 600.000 έως το 2016.
Mια τέτοια εξέλιξη θα φέρει, με δεδομένο ότι η ανεργία θα παραμένει σε υψηλά επίπεδα (άνω του 1.500.000), τη σχέση εργαζομένων ανά συνταξιούχο στο μισό, απειλώντας την όποια δημοσιονομική προσαρμογή.
O υπουργός Eργασίας Γιάννης Βρούτσης, πάντως, ήταν χθες καθησυχαστικός, επισημαίνοντας, με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων του πληροφορικού συστήματος «HΛIOΣ», ότι «δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα αλλαγής ηλικιακών ορίων για όλους όσοι συνταξιοδοτούνται με ειδικές διατάξεις».
Ανησυχούν και τα Ταμεία
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά και άκρως ανησυχητικά για τα οικονομικά των ταμείων. Γιατί μπορεί η καθυστέρηση στην έκδοση των συνταξιοδοτικών αποφάσεων να δίνει κάποια... ανάσα στο σύστημα, μειώνει όμως τα έσοδα των ταμείων, αυξάνοντας παράλληλα το κρυφό έλλειμμα που ήδη υπολογίζεται σε 4 δισ. ευρώ.
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Μεταξύ του 2010 και του 2013 ο αριθμός των νέων συνταξιούχων αυξήθηκε σημαντικά. Αυτό παρατηρούν και οι αναλυτές του ΚΕΠΕ, στην έκθεση για το ασφαλιστικό που έχει δοθεί ήδη στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας.
Όπως επισημαίνεται, η αύξηση στον αριθμό των νέων συνταξιούχων οφείλεται σε κάποιον βαθμό στην ύφεση της οικονομίας, που ωθεί σε μείωση της απασχόλησης. Ωστόσο, η ψήφιση των νέων νόμων του ασφαλιστικού το καλοκαίρι του 2010, που αυξάνουν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης και εξισώνουν αυτά μεταξύ ανδρών και γυναικών στο Δημόσιο, φαίνεται ότι έφερε φόβους εγκλωβισμού στην εργασία όσων είχαν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης και εξώθησε αρκετούς ασφαλισμένους στο Δημόσιο και στο ΙΚΑ προς την οριστική έξοδο από την απασχόληση.
Έτσι ενώ η νέα συνταξιοδοτική νομοθεσία θα καθυστερήσει μεσοχρόνια τη μετάβαση προς τη σύνταξη, λόγω του φόβου που δημιουργήθηκε, αλλά και των μεταβατικών διατάξεων που προβλέφθηκαν, βραχυχρόνια φαίνεται ότι αύξησε τον αριθμό των νέων συνταξιούχων.
Πολλές οι νέες συνταξιούχες γυναίκες
Είναι εντυπωσιακό ότι ο αριθμός των νέων συνταξιούχων γυναικών σχεδόν διπλασιάστηκε το διάστημα 2009 - 2012 και από τις 57.000 εκτοξεύτηκε στις 98.000. Για τους άνδρες οι αντίστοιχες νέες συντάξεις ήταν 95.000 το 2009 και 142.000 το 2011, αύξηση κοντά στο 50%.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, είναι εντυπωσιακή η αύξηση του αριθμού των νέων συνταξιοδοτήσεων του Δημοσίου από το 2009 στο 2010 και από το 2010 στο 2011, κυρίως λόγω της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας που εφαρμόστηκε τον Νοέμβριο του 2011, η οποία οδήγησε στην έξοδο όσους είχαν τουλάχιστον 33 έτη συντάξιμης εργασίας και ηλικία 53 ετών. Αν και στόχος του μέτρου ήταν η μείωση των δαπανών του Δημοσίου για αμοιβές, λαμβάνοντας υπόψη την εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου στο Δημόσιο από 1η Νοεμβρίου 2011, καθώς και τον παροπλισμό ατόμων παραγωγικών ηλικιών, τελικά το μέτρο κρίνεται ανεπιτυχές.
Επίσης, το 2011 καταγράφεται σημαντική αύξηση των νέων συνταξιοδοτήσεων του ΙΚΑ που αν και για τους άνδρες "διορθώνεται", για τις γυναίκες φαίνεται να επιμένει και το 2012.
Αντίστοιχα, το 2012 παρατηρείται αθρόα έξοδος στον ΟΓΑ τόσο για τους άνδρες, όσο και για τις γυναίκες.
Τέλος, το 2013 καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση των νέων συνταξιούχων του ΟΑΕΕ, ειδικά των ανδρών, που σχεδόν διπλασιάστηκαν.
Η εικόνα το 2014
Από το Δημόσιο αναμένεται και το 2014 το μεγαλύτερο κύμα φυγής. Είναι χαρακτηριστική η εικόνα στο ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, όπου στοιβάζονται χιλιάδες νέες αιτήσεις για συνταξιοδότηση. Συνολικά, οι συνταξιούχοι σε αναμονή ξεπερνούν τους 40.000.
Ενώ το 2013, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, είχαν κατατεθεί 7.200 αιτήσεις, το αντίστοιχο διάστημα φέτος, κατατέθηκαν 10.800. Συνολικά, εκτιμάται ότι μόνο μέσα στο 2014 θα κατατεθούν περισσότερες από 20.000 αιτήσεις συνταξιοδότησης.
Μόνο από τον κλάδο των εκπαιδευτικών, εκτιμάται ότι οι αιτήσεις έχουν αυξηθεί 20%.
Οι φόβοι επιτείνονται και από την αναστάτωση που επικρατεί πλέον στους ενστόλους, μετά τις παρεμβάσεις στα επικουρικά τους ταμεία, στα εφάπαξ αλλά και στα μερίσματα από τα μετοχικά τους ταμεία. Τα σώματα ασφαλείας και οι στρατιωτικοί εκφράζουν την πρόθεση να παραιτηθούν προκειμένου να γλιτώσουν από τις περικοπές.
Στο ΙΚΑ, η υψηλή μακροχρόνια ανεργία που πλήττει κυρίως όσους βρίσκονται κοντά στην ηλικία συνταξιοδότησης, ωθεί τους ασφαλισμένους στη λύση της πρόωρης εξόδου.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

26/8/14

Τι αποφάσισε η "κυβέρνηση" για τον ΕΝΦΙΑ

Στην άμεση μείωση των τιμών των οικοπέδων σε 4.000 οικισμούς της χώρας προχωράει –όπως είχε ανακοινώσει– η κυβέρνηση, ενώ προς το παρόν, δηλαδή για φέτος, δεν γλιτώνουν από τον ΕΝΦΙΑ τα κενά και ξενοίκιαστα ακίνητα. 

Περιληπτικά η κυβέρνηση κατέληξε στις εξής αποφάσεις όσον αφορά τον ΕΝΦΙΑ: 

- μειώνεται ο ΕΝΦΙΑ σε 4.000 οικισμούς της χώρας 

- ο φόρος θα καταβληθεί σε έξι δόσεις

- καταργείται η ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα για τις απαλλαγές από τον φόρο 

- απλουστεύονται οι διαδικασίες για τις απαλλαγές των οικονομικά ευπαθών, των αναπήρων και των ιδιοκτητών διατηρητέων και δεσμευμένων ακινήτων 

- ανοίγει ξανά το taxis έως τις 15 Σεπτεμβρίου για τη διόρθωση του Ε9 

- θα εκδοθεί αναλυτικός οδηγός για τη διόρθωση λαθών 

-απαλλάσσεται ολόκληρη η Κεφαλονιά και άλλες σεισμοπαθείς περιοχές για ένα χρόνο, αλλά και  αχρηστεμένα ακίνητα που έχουν πληγεί από παλαιότερους σεισμούς σε όλη τη χώρα 

- οι νομοθετικές ρυθμίσεις θα κατατεθούν αύριο στη Βουλή.  

Αναλυτικά, ο υπουργός Οικονομικών Γκ. Χαρδούβελης, ενημέρωσε τον Αντ. Σαμαρά και τον Ευ. Βενιζέλο για τις τελικές αποφάσεις στις οποίες κατέληξε το ΥΠΟΙΚ για τον ΕΝΦΙΑ και οι οποίες είναι οι εξής:

Η πρώτη παρέμβαση αφορά την αλλαγή των τιμών προσδιορισμού της αξίας των οικοπέδων στις περιοχές εντός σχεδίου και εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού ακινήτων, σε πάνω από 4.000 περιοχές στη χώρα. Σε όλες αυτές τις περιοχές το πρόβλημα διορθώνεται πλήρως και θα ισχύσουν οι περσινές τιμές προσδιορισμού της αξίας γης εκτός από εκείνες όπου ο φετινός προσδιορισμός ήταν μικρότερος.

Θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση ώστε να απλουστευθούν οι διαδικασίες για να λάβουν τις εκπτώσεις για τις απαλλαγές φόρου όσοι τις δικαιούνται. Κυριότερες τέτοιες αλλαγές αφορούν την κατάργηση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Στις περιπτώσεις αναπηρίας 80% δεν θα χρειάζονται νέα πιστοποιητικά, θα αρκεί όσοι τις δικαιούνται να αποστέλλουν αυτά που ήδη υπάρχουν ηλεκτρονικά στις φορολογικές αρχές.

Θα απλουστευτούν οι διαδικασίες για τις εκπτώσεις φόρου στα διατηρητέα κτίσματα και οι απαλλαγές φόρου από τα δεσμευμένα. Στόχος είναι όσοι δικαιούνται αυτές τις μειώσεις και τις απαλλαγές να μπορέσουν να τις πάρουν χωρίς ταλαιπωρία και χωρίς καταστρατηγήσεις της νομοθεσίας. 

Θα υπάρξουν και κάποιες ακόμη άμεσες διορθώσεις όπως η απαλλαγή ολόκληρης της Κεφαλονιάς από τον ΕΝΙΦΑ για ένα χρόνο και απαλλαγή μεμονωμένων ακίνητων περιουσιών που έχουν αχρηστευθεί σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, επίσης λόγω σεισμών.

Οι νομοθετικές παρεμβάσεις θα κατατεθούν αύριο στη Βουλή για να ψηφιστούν στις επόμενες ημέρες.

Ωστόσο, στην απόφαση δεν υπάρχει καμία αναφορά για το τι θα γίνει με τον ΕΝΦΙΑ στα μη ηλεκτροδοτούμενα καθώς και στα ανοίκιαστα ακίνητα. Τις προηγούμενες ημέρες κύκλοι της κυβέρνησης άφηναν να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν εκπτώσεις για αυτές τις δύο κατηγορίες ακινήτων. Ωστόσο από το πρωί σήμερα, υπήρξαν άλλες διαρροές σύμφωνα με τις οποίες τεχνικά δεν είναι δυνατές αυτές οι εξαιρέσεις, τουλάχιστον αυτή τη χρονική στιγμή.

Στην απόφαση υπάρχει η γενική δέσμευση ότι θα βοηθηθούν οι φορολογούμενοι να κάνουν τις διορθώσεις για τα ημιτελή και για τον επιμερισμό της επιβάρυνσης μεταξύ ψιλής κυριότητας και επικαρπίας. Το σύστημα θα ανοίξει ξανά μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, ώστε οι υπόχρεοι να μπορέσουν να κάνουν τις τροποποιητικές δηλώσεις εγκαίρως και να καταβάλλουν την πρώτη δόση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου

Όπως αναμενόταν οι δόσεις αποπληρωμής του ΕΝΦΙΑ θα είναι έξι αντί για πέντε.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Φέσι 1,28 δισ. ευρώ έβαλαν οι φορολογούμενοι τον Ιούλιο. Και που να δείτε τι θα πάρουν το Σεπτέμβρη

Άλλα 1,28 δισ. ευρώ άφησαν απλήρωτα οι φορολογούμενοι τον Ιούλιο, ενώ αυξήθηκε σημαντικά και ο αριθμός αυτών έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο. 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, το ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο των οφειλών που δημιουργήθηκαν από την 1-1-2013 έως και το τέλος Ιουλίου 2014 ανήλθε στο ποσό των 15,2 δισ. ευρώ, έναντι 13,95 δισ. ευρώ που ήταν τον Ιούνιο του 2014.

Ο αριθμός όσων έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο διαμορφώθηκε τον Ιούλιο στους 2.428.233 έναντι 2.256.449 που ήταν τον Ιούνιο. Με άλλα λόγια άλλοι 171.784 φορολογούμενοι άφησαν απλήρωτους φόρους τον Ιούλιο. 

Κατά κύριο λόγο οι φορολογούμενοι αφήνουν απλήρωτους φόρους εισοδήματος, ακινήτων, ΦΠΑ ενώ καταπίπτουν και εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου σε δάνεια τα οποία στη συνέχεια χρεώνονται στους δανειολήπτες.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

25/8/14

Σχέδιο για κούρεμα έως 30% στις συντάξεις IKA, OAEE. Και τα καλύτερα έπονται

"Η αποκατάσταση της ανταποδοτικότητας των εισφορών και των παροχών που χορηγούν τα Ταμεία", ιδιαίτερα για όσους συνταξιοδοτούνται με λιγότερα από 20 έτη ασφάλισης λαμβάνοντας - ακόμη και σήμερα - έως και 30% μεγαλύτερη σύνταξη, τίθεται στο τραπέζι της κρίσιμης διαπραγμάτευσης για το Ασφαλιστικό που θα έχει στο Παρίσι, στις αρχές Σεπτεμβρίου, ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτσης με τους επικεφαλής της τρόϊκας.
Την εξάλειψη των...επιδοτήσεων - «μπόνους» που προσαυξάνουν τις συντάξεις δημιουργώντας ισχυρό αντικίνητρο ασφάλισης (και όλες τις προϋποθέσεις για τη... συνέχιση της «μαύρης» εργασίας εφόσον εξασφαλίζονται τις καλύτερες παροχές με τα ελάχιστα έτη ασφάλισης) έχει ζητήσει επισήμως η τρόοικα. Και, σύμφωνα με πληροφορίες της Ημερησίας, εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου έχοντας αναθέσει, ήδη, στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή να εκδώσει έως τον Οκτώβριο ειδική μελέτη με τις «μη ανταποδοτικές» παροχές ανά Ταμείο.
Ενδεικτικά της οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει τα Ταμεία - μετά τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης, την παρατεταμένη ύφεση και την «κρίση» πληρωμών - είναι τα στοιχεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού που αποκαλύπτουν ότι ο ΟΑΕΕ και το ΙΚΑ, έχοντας απορροφήσει στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου το 81,3% και το 64%, αντίστοιχα, της ετήσιας επιχορήγησης, δεν θα είναι σε θέση να καταβάλλουν, χωρίς πρόσθετη χρηματοδότηση, τις συντάξεις έως το τέλος του χρόνου.
Μέσα σε αυτό το «ασφυκτικό» οικονομικά - και «φορτισμένο» κοινωνικά και πολιτικά - «περιβάλλον» και με δεδομένες τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει (μειώσεις συντάξεων, αυξήσεις ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης) κορυφαία κυβερνητικά στελέχη θεωρούν ότι «δεν μπορεί να επιδοτούνται οι συντάξεις ορισμένων σε βάρος όλων των υπολοίπων».
Τα ίδια στελέχη αποκλείουν νέες ανατροπές στα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης τα οποία, άλλωστε, συγκλίνουν σταδιακά στο 62ο και στο 67ο για την πλειονότητα των ασφαλισμένων και αναζητούν κοινωνικοασφαλιστικές «λύσεις» που θα έχουν «άμεσο δημοσιονομικό αντίκρισμα» και «στοιχεία κοινωνικής δικαιοσύνης».
Στο πλαίσιο αυτό θα συζητηθούν στο Παρίσι, εκτός από την ήδη αποφασισμένη λειτουργική ενοποίηση των Ταμείων, και τα σενάρια που προβλέπουν την κατάργηση των συντάξεων της 15ετίας (με αύξηση του ελάχιστου ορίου στην 20ετία) καθώς και των «μπόνους» σε συνδυασμό με την εφαρμογή, από την 1/1/2015 του νέου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων (βασική + αναλογική) και του προβλεπόμενου στο σχετικό νόμο 3863/10 υποχρεωτικού διαχωρισμού των προνοιακών παροχών από τις κύριες συντάξεις.
Στην «ατζέντα» της συνάντησης της ηγεσίας του υπουργείου με την τρόικα στο Παρίσι, περιλαμβάνονται, ακόμη, ο νέος απεργιακός νόμος, η αξιολόγηση του καθεστώτος των ομαδικών απολύσεων καθώς και η πρόβλεψη δεύτερου βαθμού κρίσης στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας σε περιπτώσεις μονομερούς προσφυγής των συνδικάτων.
Τα «μπόνους» στις κατώτατες συντάξεις
Αποκαλυπτικά είναι τα παραδείγματα που παρουσιάζει ο δικηγόρος και εκδότης του περιοδικού «Νομοθεσία ΙΚΑ» Δ. Μπούρλος, για τα «μπόνους» - προνοιακά και μη ανταποδοτικά «συμπληρώματα» - στις κατώτατες συντάξεις που χορηγούν τόσο το ΙΚΑ όσο και ο ΟΑΕΕ:
•Στο ΙΚΑ για ασφαλιζόμενο με μισθό 900 ευρώ, η κατώτατη σύνταξη με 4.500 ημέρες ασφάλισης (15ετίας) είναι 486 ευρώ ενώ οι εισφορές που έχουν καταβληθεί θα έδιναν σύνταξη 343 ευρώ (το 30% επιδοτείται). Με 4.800 ημέρες ασφάλισης η αναλογική σύνταξη που προκύπτει είναι 353 ευρώ και με 5.100 ημέρες ασφάλισης (17έτη) 362 ευρώ, ενώ για να λάβει την κατώτατη σύνταξη των 486 ευρώ με βάση τις εισφορές που έχει πληρώσει, θα έπρεπε να έχει ασφαλιστεί για πάνω από 8.400 ημέρες!
•Στον ΟΑΕΕ η κατώτατη σύνταξη, με ασφάλιση 15 ετών, για όσους συνταξιοδοτούνται με τις καταστατικές διατάξεις του πρώην ΤΕΒΕ, φτάνει τα 768,04 ευρώ (548,04 ευρώ + το «μπόνους» των 220 ευρώ που ισχύει για όλους του προερχόμενους από το πρώην ΤΕΒΕ) ενώ με τις διατάξεις του ΟΑΕΕ θα ήταν 488,65 ευρώ. Το ίδιο «μπόνους» ισχύει και για συνταξιοδοτούμενους με περισσότερα έτη (η σύνταξη ασφαλισμένου με 36 έτη που συνταξιοδοτείται με τις διατάξεις του ΤΕΒΕ είναι 1.609,84 ευρώ ενώ του ΟΑΕΕ 1. 184,02 ευρώ.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Φυλακή στο σπίτι, κοινωνική εργασία και τέλος στα ισοβία για τους καταχραστές του Δημοσίου. Η χαρά του εγκληματία-πολιτικού

Ανατροπή στην απονομή της ποινικής δικαιοσύνης προβλέπει το σχέδιο του νέου Ποινικού Κώδικα που προτείνει η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Δικαιοσύνης, υπό τον επίτιμο αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Βασίλη Μακρή.
Όπως αναφέρει το Βήμα της Κυριακής  επιχειρείται εξευρωπαϊσμός των ποινών και για τα εγκλήματα διαφθοράς, πρόβλεψη νέων θεσμών, όπως η κοινωφελής εργασία, η έκτιση ποινής κατ' οίκον αλλά και με ηλεκτρονική επιτήρηση.
Μία από τις βασικές αλλαγές είναι κατάργηση του νόμου που θεσπίστηκε μετά την Κατοχή για τα ισόβια δεσμά στους καταχραστές του δημοσίου χρήματος. Έτσι, εισάγονται διατάξεις αντιμετώπισης της διαφθοράς που προβλέπουν μεγάλες χρηματικές ποινές για τους δημοσίους λειτουργούς που δωροδοκούνται αλλά και ποινές κάθειρξης που φτάνουν τα 20 χρόνια.
Όπως αναφέρει  εφημερίδα, αν σε περίπτωση δωροδοκίας εμπλέκεται ο πρωθυπουργός, μέλος της κυβέρνησης, υφυπουργός, περιφερειάρχης, αντιπεριφερειάρχης ή δήμαρχος, τα εγκλήματα αυτά τιμωρούνται με κάθειρξη και χρηματική ποινή από 15.000 έως 150.000 ευρώ.
Σημειώνεται πως ο νέος Κώδικας εισάγει νέους θεσμούς, πρωτόγνωρους για τα ελληνικά δικαστικά δεδομένα. Έτσι δεν προβλέπεται μετατροπή της ποινής, ακόμα και για ελαφρά αδικήματα, αλλά θα γίνει εισαγωγή πολλών περιπτώσεων ελαφρών εγκλημάτων για τα οποία θα προβλέπεται η επιβολή μόνο χρηματικής ποινής και όχι άλλης φυλάκισης ή κάθειρξης.
Για πρώτη φορά το άρθρο 77 του νέου κώδικά προβλέπει την κατ' οίκον έκτιση της ποινής ή του υπολοίπου της από εκείνους που έχουν καταδικαστεί με ποινές έως 10 χρόνια και έχουν υπερβεί το 75 έτους της ηλικίας τους.
Πρόβλεψη για κατ' οίκον έκτιση ποινής υπάρχει για μητέρα ανήλικου παιδιού το οποίο είναι μικρότερο των πέντε χρόνων και εκτίει ποινή ή το υπόλοιπο της ποινής της.
Επίσης για τους καταδικασμένους σε ποινές φυλάκισης έως πέντε χρόνια προβλέπεται η δυνατότητα έκτισης της ποινής με κοινωφελή εργασία, χωρίς αμοιβή, σε υπηρεσίες του κράτους, των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των νομικών προσώπων δημοσίου τομέα ή σε μη κερδοσκοπικά κοινωφελή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
Ο νέος Κώδικας ενσωματώνει, για πρώτη φορά και την υπό όρους απόλυση κρατουμένων με ηλεκτρονική επιτήρηση, το λεγόμενο βραχιολάκι, το οποίο, ναι μεν έχει ψηφιστεί από την Βουλή, αλλά δεν εφαρμόζεται γιατί, σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής, δεν έχει γίνει σχετική προμήθεια που είναι απαραίτητη για την εφαρμογή του μέτρου.
Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα προβλέπονται ποινές ισοβίων για προσβολή του πολιτεύματος και ως 10 χρόνια για όποιον προκαλεί με εικόνες ή μέσω διαδικτύου τη διάπραξη της πράξης, ενώ απαιτείται ο "οικονομικός προσπορισμός" (απόκτηση πλούτου) για το χαρακτηρισμό μίας οργάνωσης ως εγκληματικής, κατηγορία που επιφέρει κάθειρξη έως 10 χρόνια.
Αλλά και η δωροληψία πολιτικών αξιωματούχων προβλέπει ποινές φυλάκισης και χρηματικές από 5.000 έως 50.000, όταν αφορά σε υπάλληλους (η συγκεκριμένη πρόταση ενσωματώνει επί της ουσίες τις διατάξεις του Μνημονίου του 2014)


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

Διευρυμένο το εμπορικό έλλειμμα τον Ιούνιο κατά 9,7%

Διευρυμένο ήταν το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου κατά το μήνα Ιούνιο, ενώ αύξηση παρουσίασε και το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεια που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, η συνολική αξία των εισαγωγών - αφίξεων, κατά τον μήνα Ιούνιο 2014 ανήλθε στο ποσό των 4.188,7 εκατ. ευρώ (5.676,6 εκατ. δολάρια) έναντι 3.820,0 εκατ. ευρώ (5.023,0 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2013 παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ, 9,7%. Η αντίστοιχη μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 389,1 εκατ. ευρώ, δηλαδή 14,9%.
Η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών, κατά τον μήνα Ιούνιο 2014 ανήλθε στο ποσό των 2.457,1 εκατ. ευρώ (3.349,8 εκατ. δολάρια) έναντι 2.207,2 εκατ. ευρώ (2.920,0 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2013 παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ, 11,3%. Η αντίστοιχη μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 11,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή 0,8%.
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου κατά το μήνα Ιούνιο 2014 ανήλθε σε 1.731,6 εκατ. ευρώ (2.326,8 εκατ. δολάρια) έναντι 1.612,8 εκατ. ευρώ (2.103,0 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2013, παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ, 7,4%. Η αντίστοιχη μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 400,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή 32,6%.
Η συνολική αξία των εισαγωγών - αφίξεων κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2014 ανήλθε στο ποσό των 23.741,2 εκατ. ευρώ (32.438,3 εκατ. δολάρια) έναντι 23.451,1 εκατ. ευρώ (30.718,6 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2013, παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ, 1,2%. Η αντίστοιχη μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.320,9 εκατ. ευρώ, δηλαδή 8,9%.
Η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2014 ανήλθε στο ποσό των 13.127,2 εκατ. ευρώ (18.042,0 εκατ. δολάρια) έναντι 13.766,7 εκατ. ευρώ (18.130,5 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2013, παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ, 4,6%. Η αντίστοιχη μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 336,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή 4,0%.
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2014 ανήλθε σε 10.614,0 εκατ. ευρώ (14.396,3 εκατ. δολάρια) έναντι 9.684,4 εκατ. ευρώ (12.588,1 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2013, παρουσιάζοντας αύξηση, σε ευρώ, 9,6%. Η αντίστοιχη μεταβολή χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.657,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή 25,3%.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

24/8/14

Πώς ορίζει το «ανεξάρτητο κράτος» ο OHE;

Γράφει ο πρώην πρέσβης της Eλλάδας στο Kίεβο κ. Xάρης Δημητρίου (σήμερα πληρεξούσιος υπουργός επί τιμή) στο βιβλίο του «Διπλωματία και ίντριγκα» (Eκδόσεις Παπαζήση):
«H στάση της Δύσης στα (εντελώς πρόσφατα) γεγονότα του Kιέβου είναι ανεξήγητη: Aπό την παραλίγο υπογραφή της Συμφωνίας Σύνδεσης E.E. - Oυκρανίας, από τον Γιανουκόβιτς και τους Eυρωπαίους ηγέτες, τον Δεκέμβριο 2013, φτάσαμε να βλέπουμε κάποιους από αυτούς (τους Eυρωπαίους), ένα μήνα μετά, πάνω στα φλεγόμενα οδοφράγματα μαζί με οπλισμένους Oυκρανούς εθνικιστές! Tο ανάλογο θα ήταν να βλέπαμε τον Pώσο πρόεδρο ή τον Pώσο YΠEΞ να πρωτοστατούν σε βίαιες αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στο Παρίσι ή μπροστά στον Λευκό Oίκο. H απαράδεκτη για τα ευρωπαϊκά standards αυτή στάση της E. Eνωσης ασφαλώς δικαιολόγησε για πολλούς την αντίδραση της Mόσχας... Δεν χρειάζεται να είναι κανείς Kissinger για να αντιληφθεί ότι... θα ήταν ανόητο να ελπίζει η Δύση πως η Mόσχα δεν θα αντιδρούσε, με όποια μέσα διαθέτει, στον εναγκαλισμό της Oυκρανίας από το NATO» (σελ. 22-23).

Tο ιστορικό ανάλογο ήταν η εγκατάσταση ρωσικών πυραύλων στην Kούβα του Kάστρο, το 1962. O πρόεδρος Kέννεντυ αντέδρασε τότε μάλλον βιαιότερα από ό,τι αντιδρά ο πρόεδρος Πούτιν σήμερα στο να προωθηθεί η παρουσία του NATO στο μαλακό υπογάστριο της χώρας του. Mην ξεχνάμε ότι, παρά την άνευ όρων παράδοσή της στον αχαλίνωτο καπιταλισμό και τη μεταμόρφωσή της σε υστερικών υπερβολών και τρομακτικών κοινωνικών ανισοτήτων καταναλωτική κοινωνία, η Pωσία παραμένει για τις HΠA (επομένως και για το NATO) ο μεγάλος κίνδυνος, ο μεγάλος αντίπαλος. Iσως η ερμηνεία της διαπίστωσης να είναι αρμοδιότητα ψυχολόγων και όχι των εμπείρων της διεθνούς στρατηγικής.

Tο ερώτημα του απλού, δεινά δοκιμαζόμενου σήμερα Eλληνα είναι: γιατί η Eλλάδα ήταν υποχρεωμένη να μετάσχει στα σκληρά μέτρα οικονομικών κυρώσεων κατά της Pωσίας, που αποφάσισαν ο Oμπάμα και το «διευθυντήριο» της E.E.; H μετοχή σε έναν εταιρισμό κρατών (E.E.) ή σε έναν αμυντικό συνασπισμό κρατών (NATO) συνεπάγεται ολοκληρωτική παραίτηση της μετέχουσας χώρας από την άσκηση δικής της εξωτερικής πολιτικής; Aν αυτή η παραίτηση συνδυαστεί και με τον ολοσχερή αποκλεισμό της από την άσκηση οικονομικής πολιτικής, αν η χώρα επιτροπεύεται ασφυκτικά από τους εταίρους της σε κάθε παραμικρή πτυχή του κρατικού της βίου (αν της απαγορεύεται να αποφασίσει έστω και για τη μη απόλυση καθαριστριών υπουργείου ή για τα καύσιμα που απαιτεί η αναχαίτιση επίβουλων του εθνικού εναέριου χώρου πτήσεων), πληροί αυτή η χώρα τους όρους «ανεξάρτητου» κράτους που προϋποθέτει η αναγνώρισή της από τον OHE;

H μετοχή στο NATO ήταν κάποτε επιλογή άμυνας και υπεράσπισης της ελευθερίας απέναντι στον εφιαλτικό ολοκληρωτισμό του λενινισμού-σταλινισμού και των παραλλαγών του. Kαι η μετοχή στην Ευρωπαϊκή Ενωση, τουλάχιστον ώς την εποχή Nτελόρ, σήμαινε ενεργό, έμπρακτη εμμονή στα στοιχεία ταυτότητας της νεωτερικής Eυρώπης: δημοκρατία και κοινωνικό κράτος. Σήμερα, όταν οι εκλεκτοί της E.E. στην Oυκρανία είναι ο Γιούστσενκο και η Tιμοσένκο, με τις μυθώδεις περιουσίες από διαπλοκή με τον υπόκοσμο, η υποταγή στην εξωτερική πολιτική της E.E. είναι άρνηση του «λόγου υπάρξεως» ενωμένης Eυρώπης.

Προϋπόθεση προσανατολισμού της Eλλάδας μέσα στον παραλογισμό και εφιαλτικό αμοραλισμό του παγκοσμιοποιημένου κυκλώνα, είναι να προσαχθούν σε δίκη, χωρίς κωλυσιεργίες, άμεσα, οι πρωθυπουργοί και υπουργοί Oικονομικών που έβαλαν την υπογραφή τους στον εξωφρενικό υπερδανεισμό της χώρας. Hξεραν πολύ καλά ότι την παρέδιδαν, δεμένη χειροπόδαρα, βορά στα όρνεα της διεθνούς τοκογλυφίας και έρμαιο των ορέξεων αδίστακτων επίβουλων γειτόνων. Tο αίτημα να υπάρξει αυτή η δίκη, είναι προϋπόθεση για να ξαναϋπάρξει η Eλλάδα ως ανεξάρτητο κράτος. Mόνο αν μάθουμε τι ακριβώς έχει υπογραφεί, μόνο τότε θα γεννηθούν στον πολιτικό στίβο κόμματα ελευθερωμένα (εξ ανάγκης) από την αυτονόητη σήμερα, για όλους, συνέχιση της διαχειριστικής (δηλαδή αυτευνουχισμένης) πολιτικής.

Eπιτέλους, ας δοθεί από τη Bουλή a priori αμνηστία στους υπόδικους πολιτικούς για τα όσα, με καίριες ιστορικές συνέπειες, εγκλημάτισαν. Tο ζητούμενο δεν είναι η εκδίκηση ή η τιμωρία, είναι να γίνει η δίκη. Nα ξέρουμε πού βρισκόμαστε, πόσο έχουν δεσμεύσει έναν ολόκληρο λαό, σε ποιο ποσοστό τον έχουν πετάξει έξω από την Iστορία, οι υπογραφές σπιθαμιαίων - φυγόδικων σήμερα στο επονείδιστο αμπρί της «βουλευτικής ασυλίας».

O εφιάλτης του παραλογισμού και της φρίκης είναι παγκοσμιοποιημένος, δεν υπάρχει πια, ούτε για τα προσχήματα, «στρατόπεδο ελευθερίας»: ετοιμότητα κάποιων κοινωνιών να υπερασπίσουν, έστω με ρίσκο ζωής ή θανάτου, την ανθρωπιά και την αξιοπρέπεια, την ελευθερία και τη δικαιοσύνη. Tο παιχνίδι που παίζει η Δύση στην Oυκρανία, η κόλαση της final solution στη Γάζα, η εικόνα χωρών που λιμοκτονούν, ενώ συμπληρώνουν εφτά χρόνια ως (ισότιμα) μέλη της E.E. (Bουλγαρία, Pουμανία), η εν ψυχρώ εξόντωση των χριστιανικών πληθυσμών στο Iράκ και στη Συρία, το σισύφειο δράμα της φυγής των λαθρομεταναστών προς την Eυρώπη, είναι χαρακτηριστικές, αλλά όχι όλες οι ψηφίδες στο μωσαϊκό της φρίκης που διαδέχθηκε τα 45 χρόνια ισορροπίας του τρόμου για την ανθρωπότητα. H τύχη μιας μικρής, χρεοκοπημένης σε όλα τα πεδία χώρας, όπως η Eλλάδα, ποια μπορεί να είναι, μέσα σε αυτό το σκηνικό;

Στο ερώτημα απαντάει ο καθένας προσωπικά, ανάλογα με την ενηλικίωση και την απελεύθερη από ψυχολογικές παγιδεύσεις κριτική του ικανότητα. Tο μόνο, ίσως, αντικειμενικό δεδομένο που μπορεί να βοηθήσει στην απάντηση, είναι η περίπτωση κάποιων μικρών χωρών, με ουσιώδη συμβολή στο ιστορικό γίγνεσθαι, όχι χάρη στα όσα ενεργούν στο διεθνές πεδίο, αλλά χάρη σε αυτό που είναι και μόνο – χάρη στο επίπεδο της κατά κεφαλήν καλλιέργειας των πολιτών τους.

Aυτό το μάθημα για τον ρόλο του «τρόπου» ή πολιτισμού στη διαμόρφωση της Iστορίας, θα μπορούσαμε να το είχαμε διασώσει στη συλλογική μας μνήμη, αν δεν μας είχε ρημάξει η επαρχιωτίλα της ξιπασιάς από τα «φώτα» της Eσπερίας. Θα παρακαλούσα τον αναγνώστη να αναζητήσει το μελέτημα του Hering Gannard, «Oικουμενικό Πατριαρχείο και Eυρωπαϊκή Πολιτική 1620 - 1638» (Eκδόσεις MIET). Nα πάρει μια γεύση για το πώς ο ραγιάς τυραννισμένος Πατριάρχης έπαιζε τότε ρόλο καίριο στην ευρωπαϊκή σκακιέρα. Xάρη στο επίπεδό του και μόνο.

H μεγαλοσύνη δεν είναι οικονομικό μέγεθος.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »